Na fali

Point Break, Japonia/USA 1991

John jest agentem FBI. Biuro federalne wysyła go do Los Angeles, gdzie czwórka mężczyzn w maskach - podobiznach byłych prezydentów Reagana, Cartera, Nixona i Johnsona - napada na banki.

Czas trwania:117 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film sensacyjny

Na fali w telewizji

Galeria

Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Na fali (1991) - Film
  • Keanu Reeves

    jako Johnny Utah

  • Patrick Swayze

    jako Bodhi

  • Gary Busey

    jako Pappas

  • Lori Petty

    jako Tyler

  • John C. McGinley

    jako Ben Harp

  • Bojesse Christopher

    jako Grommet

Opis programu

Niezależna reżyserka z Hollywoodu, Kathryn Bigelow, zabłysnęła w branży filmowej pod koniec lat 80. horrorem "Blisko ciemności", w 1990 roku furorę zrobił jej mroczny thriller policyjny "Zimna stal", głośnym echem odbił się zrealizowany pięć lat później film science fiction "Dziwne dni" uznany za najbardziej brutalną hollywoodzką produkcję będącą dziełem kobiety. Wielkim przebojem kasowym okazał się również thriller "Na fali". To opowieść o młodym agencie FBI, który ma za zadanie przeniknięcie do środowiska surfingowców podejrzanych o zbrojne napady na banki. Udając miłośnika jazdy na desce, agent prowadzi podwójną grę. Sytuacja komplikuje się, kiedy zostaje zdemaskowany przez przestępcę, którego obdarzył sympatią. Akcja "Na fali" rozgrywa się w Los Angeles, któremu reżyserka nadała zupełnie inny wizerunek niż w przesłodzonych filmach z lat 60. Okolice kojarzące się ze słońcem, pięknymi piaszczystymi plażami i przyjaznymi wielbicielami surfingu Bigelow pokazuje jako miejsca okupowane przez grupy przestępcze, gdzie rządzą narkotyki i przemoc. Uwagę zwracają w filmie fascynujące sekwencje skoków ze spadochronem, jak pisano wówczas w branżowej prasie - "...najpiękniejsze, jakie kiedykolwiek zostały uwiecznione na taśmie filmowej".

Powiązane artykuły