Pociąg do Hollywood

Polska 1987

Mariola Wafelek, bufetowa z pociągu przemierzającego Polskę, od dzieciństwa marzy o roli w filmie Billy'ego Wildera. Pewnego dnia poznaje Piotra, który także marzy o świecie filmu.

Reżyseria:Radosław Piwowarski

Czas trwania:93 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Pociąg do Hollywood w telewizji

Galeria

Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Pociąg do Hollywood (1987) - Film
  • Katarzyna Figura

    jako Mariola Wafelek "Merlin"

  • Piotr Siwkiewicz

    jako Piotruś

  • Rafał Węgrzyniak

    jako Rafał

  • Grażyna Krukówna

    jako Sandra, współlokatorka Merlin

  • Eugeniusz Priwieziencew

    jako milioner Żenia

  • Krystyna Feldman

    jako pani Krysia, strażniczka w Fabryce Snów Nr 1

  • Witold Adamek

    Zdjęcia

  • Radosław Piwowarski

    Reżyseria

  • Irena Choryńska

    Montaż

  • Jerzy Matula

    Muzyka

  • Radosław Piwowarski

    Scenariusz

  • Tadeusz Kosarewicz

    Scenografia

Opis programu

Mariola Wafelek zwana Merlin, po raz kolejny pisze list do Billy Wildera. Co prawda poprzednich kilkanaście listów pozostało bez odpowiedzi, ale dziewczyna nie traci nadziei, że amerykański reżyser w końcu powierzy jej rolę w swoim filmie. Jako mała dziewczynka obejrzała "Pół żartem, pół serio" i od tej pory mocno wierzy, że zostanie sławna jak Marilyn Monroe. Tymczasem jej życie w niczym nie przypomina życia gwiazdy - jako bufetowa w pociągu przemierza Polskę sprzedając piwo, a mieszka w obskurnym wagonie na bocznicy kolejowej. Obliczyła nawet, że gdyby dodać przejechane koleją kilometry, ich suma równałaby się odległości do Hollywood. Właśnie w pociągu Merlin po raz pierwszy spotyka Piotra, który także marzy o świecie filmu. Ich drogi zejdą się ponownie, gdy Piotr nie zostaje przyjęty na studia operatorskie z powodu daltonizmu. Wówczas Merlin poleca go znajomemu rekwizytorowi, dzięki któremu sama statystuje w filmach. Wkrótce chłopak awansuje do funkcji asystenta reżysera i rewanżuje się dziewczynie, umawiając ją na spotkanie ze swoim mistrzem poszukującym odtwórczyni głównej roli. "Treścią filmu jest przestrzeń, jaka rozciąga się między rzeczywistością, kurzem życia a niebem marzeń i to, w jaki sposób bohaterowie próbują przebyć tę drogę. Zawsze mnie fascynowało, że marzenia, które w jakiś sposób sterują naszym dorosłym życiem, rodzą się w dzieciństwie" - mówił reżyser Radosław Piwowarski. Merlin marzy o Hollywood, w końcowej scenie dzwoni do niej sam Billy Wilder, ale co z tego wyniknie, nie wiadomo. Jednak taki finał nie był planowany przez reżysera, wymusiła go po prostu rzeczywistość. Właściwe zakończenie filmu miało być zrealizowane w prawdziwym Hollywood, ale tak się nie stało, gdyż władze kinematografii nie zgodziły się na nakręcenie jakiejkolwiek sceny w USA. Dwa poprzednie filmy Piwowarskiego - "Yesterday" i "Kochankowie mojej mamy" - przyniosły duże zyski, dzięki czemu reżyser otrzymał obietnicę, że przy trzecim filmie będzie mógł nakręcić jedną scenę w Kalifornii. Przez cały czas realizował więc "Pociąg do Hollywood" pod kątem tej jednej sceny, która miała być kręcona w prawdziwej fabryce snów. "Okazało się jednak, że były to tylko obiecanki, a moja naiwność - równa naiwności moich bohaterów".