"McImperium". Od braci McDonaldów do Raya Kroca. Poznajcie historię światowego sukcesu [WIDEO]

Krzysztof Połaski
Krzysztof Połaski
fot. materiały prasowe dystrybutora Forum Film
fot. materiały prasowe dystrybutora Forum Film
Już od jutra (piątek, 3 lutego) w kinach oglądać będziemy „McImperium”, z Michaelem Keatonem („Batman”, „Spotlight”, „Birdman”) w roli Raya Kroca, twórcy światowego sukcesu amerykańskiej sieci McDonald’s.

Jeśli wychowujesz się w Ameryce, masz wrażenie, że wiesz o McDonald’sie wszystko – mówił aktor. To takie miejsce, które występuje niemal wszędzie i które zdobyło wielką popularność i podbiło inne kraje. Tymczasem nie miałem pojęcia o istnieniu braci McDonald!

To właśnie oni wymyślili całkiem nowy sposób szybkiego podawania jedzenia. Najpierw otworzyli stoisko z hot dogami. Potem w swej restauracji w okolicach San Bernardino udało im się uzyskać maksymalną efektywność dzięki tzw. „speedee system”, polegającemu na ścisłych procedurach sporządzania żywności. Postawili na dania najpopularniejsze – hamburgery, frytki, soft-drinki. Nadal jednak „McDonald’s” byłby tylko znanym w sąsiedztwie lokalem, gdyby nie Kroc, który doprowadził do otwarcia trzynastu franczyzowych restauracji, głównie w Chicago i okolicach. A to był zaledwie początek niespotykanej ekspansji...

Richarda „Dicka” McDonalda, odpowiadającego za logo i architektoniczne projekty restauracji, zagrał Nick Offerman (serial „Parks and Recreation”), aktor i satyryk. Myślę, że Kroc miał rację, mówiąc braciom, że w ich restauracjach nie będzie się płacić głównie za jedzenie, ale za uniwersalną amerykańskość firmy – przyznawał. W starszego brata, Maurice'a „Maca” McDonalda, wcielił się ceniony aktor charakterystyczny John Carroll Lynch (słynna rola Norma Gundersona w „Fargo” braci Coen). Tak mówił o swym bohaterze:

Bardzo różnił się od Dicka, ale doskonale się uzupełniali. Oprócz tego, że byli braćmi, byli też przyjaciółmi.

Ray Kroc (Keaton) to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

„McImperium” w kinach od 3 lutego!

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn