"Nie owijając w bawełnę". National Geographic Channel i C&A przedstawiają świat ekologicznej mody [WIDEO+ZDJĘCIA]

Kamila Glińska
Kamila Glińska
"Nie owijając w bawełnę"
"Nie owijając w bawełnę"
Z okazji europejskiej premiery filmu dokumentalnego "Nie owijając w bawełnę" Alexandra Cousteau, znana działaczka na rzecz ochrony zasobów wodnych i zrównoważonego rozwoju oraz Jeffrey Hogue, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju marki odzieżowej C&A podkreślili wspólnie jak ważna jest zmiana podejścia do produkcji bawełny.

"Około 50% wszystkich ubrań na świecie jest szytych z bawełny, ale jej tradycyjna uprawa może przynieść nieodwracalne szkody dla naszej planety" - powiedziała Cousteau podczas premiery dokumentu w Berlinie. "Bardzo cieszymy się, że mogliśmy współpracować przy filmie dokumentalnym, który pokazuje możliwości rozwoju ekologicznej uprawy bawełny. Chcielibyśmy, aby pozostałe marki i konsumenci uświadomili sobie, że bardziej zrównoważona uprawa bawełny zapewnia szereg korzyści nam wszystkim oraz naszej planecie" - dodał Hogue.

60-minutowy film dokumentalny, którego narratorką jest Cousteau zabiera widzów w podróż do Indii, Stanów Zjednoczonych i Niemiec, by podkreślić jak ważne jest wprowadzenie bardziej zrównoważonych metod produkcji. Uprawy bawełny zajmują zaledwie 2,4% ziemi uprawnej świata, ale stosuje się w nich odpowiednio 24% i 11% sprzedawanych na całym świecie środków owadobójczych i pestycydów. Organiczna bawełna jest źródłem znacznych korzyści dla gospodarki i środowiska, ale takie uprawy stanowią zaledwie 1% całej światowej produkcji rolnej.

Pracując nad dokumentem, Cousteau odwiedziła z kamerą pola bawełny w indyjskim stanie Madhya Pradesh, aby zobaczyć jak wygląda taka uprawa w praktyce i spotkać się z lokalnymi farmerami, których poziom życia znacznie poprawił się dzięki przejściu z tradycyjnych na ekologiczne metody produkcji. Ekipa rozmawiała także z pracownikami organizacji pozarządowych z Indii i innych krajów oraz przedstawicielami branży odzieżowej z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Cousteau przeprowadziła też wywiady z ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju marki C&A, jednej z najbardziej przyszłościowo myślących firm odzieżowych, aby zrozumieć, dlaczego cały świat musi przestawić się na produkty organiczne i co sprawia, że w tym zakresie niezbędne są międzynarodowe działania. "Europejscy konsumenci, którzy kupują odzież, muszą zrozumieć, że ich wybory mogą wspierać zrównoważony rozwój w krajach uprawiających bawełnę" - dodał Hogue.

Deborah Armstrong, wiceprezes National Geographic Partners Europe dodała, że "National Geographic wierzy w moc nauki, badań i narracji, które mogą zmieniać świat. Sposób produkcji ubrań ma wpływ na nasze środowisko, o czym niewielu z nas pamięta. Dokument „Nie owijając w bawełnę” pokazuje tego konsekwencje oraz potencjalne rozwiązania w sposób, który z pewnością zainteresuje widzów na całym świecie".

Dokument będzie miał premierę w maju br. na wybranych rynkach tylko na antenie National Geographic Channel, w Polsce obejrzeć go będzie można 20 maja o godzinie 16:00. Więcej informacji na temat lokalnych godzin emisji znajduje się w programie telewizyjnym na stronie www.natgeotv.com/pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn