"Planety". Zapierającą dech w piersiach podróż po Układzie Słonecznym i James May w skafandrze kosmonauty! Kiedy premiera?

Lidia Tyczyńska-Świdrak
fot. materiały prasowe
Znany z programu BBC "Cuda wszechświata" profesor Brian Cox zaprasza na swój nowy program, w którym przy pomocy niesamowitych efektów wizualnych opowiada fascynującą historię powstania naszego Układu Słonecznego. A ponieważ 50 lat temu Neil Armstrong zabrał ludzkość na Księżyc, BBC Earth zabiera nas w kosmos z cyklem programów - w jednym z nich znany z "Top Gear" James May wkłada kosmiczny skafander i odkrywa historie tych, którzy wylądowali na Księżycu!

"Planety" - od poniedziałku, 17.06.2019 o godz. 21:55 w BBC Earth! - sprawdź program tv

program tv

Podróż na Księżyc pobudzała wyobraźnię odkrywców, naukowców i artystów przez całe tysiąclecia. 21 lipca 1969 roku Neil Armstrong jako pierwszy człowiek dokonał niemożliwego i postawił pierwszy krok na powierzchni Księżyca, wypowiadając pamiętne słowa: „To jest mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”. Ponieważ w tym roku przypada 50. rocznica tego wydarzenia, BBC Earth przygotowało wiele atrakcyjnych programów.

Na początek "Planety" najnowsza seria BBC z udziałem charyzmatycznego profesora Briana Coxa, naukowca i znanego prezentera telewizyjnego, który w niezwykle atrakcyjny sposób popularyzuje wiedzę na temat kosmosu – zabierze nas w zapierającą dech w piersiach podróż po Układzie Słonecznym, ujawniając za pomocą oszałamiających efektów wizualnych niezbadane dotychczas przez człowieka światy. Każdy z 5 odcinków przybliży dramatyczny moment narodzin i ewolucję poszczególnych planet i całego Układu Słonecznego, odkrywając tajemnicze krajobrazy odległych planet oraz pełne dramatyzmu procesy, które ukształtowały znany nam świat. Wykorzystując najnowsze doniesienia ze świata nauki, ukaże także, jak bardzo ich przeszłość i przyszłość są ze sobą splecione.

Zwieńczeniem kosmicznego cyklu który BBC Earth pokazuje przez cay czerwiec i lipiec, a w trakcie którego zobaczymy m.in.dokumenty "Naukowcy i kosmici", "Czy warto lecieć na Marsa?” czy „Ziemia ludzi: spojrzenie z kosmosu”, będzie premiera dwóch wyjątkowych programów poświęconych 50-tej rocznicy lądowania człowieka na Księżycu. Dzięki wykorzystaniu archiwalnych nagrań telewizyjnych oraz zapisów NASA "Lądowanie na Księżycu" przybliży przebieg misji Apollo 11 – od dramatycznego startu, aż po budzące grozę lądowanie. Druga propozycja – "8 dni: na Księżyc i z powrotem" – za pomocą zapierających dech w piersiach efektów specjalnych i zapisu audio z kokpitu odtworzy kluczowe wydarzenia podczas samej misji.

Serial "Planety" i "kosmiczny" cykl w BBC Earth już od 17 czerwca 2019 r.!