Squid Game w prawdziwym życiu. Korea Południowa zorganizowała zawody na wzór serialu Netflixa

Świat dostał bzika na punkcie nowego serialu Netflixa pt. Squid Game. Nie wiadomo, czy to zasługa nietypowego pomysłu, uroczych kolorowych kombinezonów, czy może ogólnego uroku, jaki na świat rzuciła już jakiś czas temu kultura Korei Południowej. Podczas gdy Squid Game zbiera kolejne laury o dowody uznania, władze Korei wykorzystują popularność serialu do promowania swojego kraju. Na pierwszy ogień poszły Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Multimedia

Squid Game: zawody na wzór serialu Netflixa

Koreańskie Centrum Kulturalne (KCC) w Abu Zabi, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zorganizowało zawody na wzór tych, jakie oglądać możemy w serialu Squid Game od Netfliksa. Uczestnicy zabawy zostali podzieleni na 15-osobowe drużyny, otrzymali koszulki z logo serialu, a ich rywalizację nadzorowali pracownicy KCC, ubrani w kombinezony identyczne jak te, znane fanom Squid Game z ekranów telewizorów.

8 faktów na temat popularnego serialu, o których mogliście nie słyszeć! Hit Netfliksa wciąż potrafi zaskoczyćZobacz więcej

W programie zawodów znalazły się tradycyjne koreańskie gry, które także możemy oglądać w serialu, jak "czerwone-zielone" (w Polsce znane pod nazwą "Baba Jaga patrzy"), kulki, ddakji (koperty) i skrobanie miodowych ciastek.

Oczywiście, kilka detali musiało się różnić od gier zaprezentowanych w serialu, na przykład nikt nie został brutalnie zamordowany, a nagroda pieniężna nie wyniosła równowartości 30 milionów dolarów, lecz raptem nieco powyżej 4 tys. Mimo tych zmian, inicjatywa KCC została szybko zauważona przez internautów i zdobyła niemałą popularność. Do pierwszych rozgrywek, które odbyły się 12 października 2021 r., zgłosiło się przeszło 700 uczestników na 30 miejsc. Internauci z ciekawością śledzili przebieg zawodów na streamach i publikowanych w social mediach relacjach uczestników zabawy.

Zobaczcie zdjęcia z zawodów, opublikowane na Facebooku KCC:

Squid Game popularyzuje kulturę koreańską

Jak twierdzą przedstawiciele Koreańskiego Centrum Kulturalnego, serial Squid Game położył niemałe zasługi na rzecz popularyzowania kultury Korei Południowej oraz tradycyjnych gier i zabaw Koreańczyków. Nie może więc dziwić, że KCC stara się wykorzystać popularność serialu, by przybliżyć kulturę koreańską szerszej publiczności.

To było niesamowite doświadczenie – powiedział Francis, zwycięzca zawodów w Abu Zabi, w rozmowie z portalem South China Morning Post. – Mogliśmy poznawać odmienną kulturę poprzez gry i zabawy, które znamy z serialu Netflixa. Dla mnie to było duże przeżycie, bo mogłem brać udział w grach, które Koreańczyków bawią od pokoleń. We Francji mamy zupełnie inne gry, więc to było jak spotkanie dwóch różnych światów.

Twórcy serialu dokonali niemal niemożliwego! Niewielu się to wcześniej udałoZobacz więcej

Squid Game to „miękka siła” Korei. Serial Netflixa lepszy od broni atomowej

Wielu komentatorów zauważyło, że prężne działania rządu i instytucji kulturalnych Korei Południowej na rzecz popularyzacji tradycji i kultury tego kraju to z jednej strony chlubny przykład promowania wartości narodowych, ale z drugiej także skuteczna forma poszerzania sfery wpływów.

Podczas gdy Kim Jong Un, dyktator Korei Północnej, stara się straszyć świat rakietami i mniej lub bardziej wiarygodnymi zapewnieniami o udanych testach nuklearnych, Koreańczycy z Południa już od wielu lat podbijają świat „miękką siłą” – swoją kulturą. Serial Netflixa ma dla Koreańczyków znaczenie nie tylko komercyjne, ale także prestiżowe, a sukces Squid Game to także w dużej mierze sukces samej Korei jako marki na międzynarodowym rynku.

Zobaczcie relację z zawodów w Abu Zabi, opublikowaną na YouTube:

Źródło: Korean Cultural Center in the UAE

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »


Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×