Meduzy
Meduzot, Francja/Izrael 2007
Michael i Keren biorą ślub. Podczas wesela panna młoda łamie nogę. Batia po rozstaniu z chłopakiem jest pogrążona w depresji. Pewnego dnia spotyka pięcioletnią dziewczynkę i postanawia się nią zająć.
Reżyseria:Shira Geffen
Czas trwania:78 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film obyczajowy
Meduzy w telewizji
Galeria
Sarah Adler
jako Batia
Nikol Leidman
jako dziewczynka
Gera Sandler
jako Michael
Noa Knoller
jako Keren
Ma-nenita De Latorre
jako Joy
Zaharira Harifai
jako Malka
Shira Geffen
Reżyseria
Etgar Keret
Reżyseria
Antoine Héberlé
Zdjęcia
Christopher Bowen
Muzyka
Grégoire Hetzel
Muzyka
Nitzan Roiy
Efekty specjalne
Opis programu
Reżyserski debiut fabularny pisarskiego małżeństwa z Izraela, Shiry Geffen i Etgara Kereta, nagrodzony m.in. canneńską Złotą Kamerą, czyli najbardziej prestiżową nagrodą dla początkujących twórców. "Meduzy" to uniwersalna historia o różnych aspektach samotności, potrzebie bliskości i zrozumienia. Tel Awiw. Michael (Gera Sandler) i Keren (Noa Knoller) biorą ślub. Podczas wesela panna młoda łamie nogę. Nowożeńcy muszą zrezygnować z miesiąca miodowego na Karaibach i spędzają go w drogim, lecz fatalnie ulokowanym nadmorskim hotelu w okolicach miasta. Joy (Ma-nenita De Lattore), nie mówiąca ani słowa po hebrajsku emigrantka z Filipin, szuka w Tel Awiwie pracy. Podejmuje się opieki nad opryskliwą starszą panią. Malka (Zaharira Harifai) jest od lat skłócona z córką, egocentryczną aktorką teatralną Galią (Ilanit Ben-Yaakov). Batya (Sarah Adler), która mieszka w ruderze i pracuje jako kelnerka w firmie cateringowej, po rozstaniu z chłopakiem jest pogrążona w depresji. Pewnego dnia spotyka na plaży tajemniczą, rudą, pięcioletnią dziewczynkę (Nikol Leidman). Batya postanawia się nią zająć. Niebawem okazuje się, że w towarzystwie dziewczynki czuje się zupełnie odmieniona. W izraelskich "Meduzach" nie ma ani słowa o polityce, wojnie, religii i tożsamości narodowej. Jest natomiast spora dawka trafnych obserwacji obyczajowych. To uniwersalna historia, która może się przydarzyć pod każdą szerokością geograficzną. Zwykły ludzki dramat. Słodko-gorzki obraz, w którym nastrojowo poprowadzone wątki opowiadają o różnych aspektach tego samego: samotności, egzystencjalnego zagubienia, niezaspokojonej potrzeby bliskości i porozumienia.