99 franków

99 francs, Francja 2007

Octave Parango pracuje dla największej na świecie agencji reklamowej. Pewnego dnia w cynicznym specjaliście zaczynają rodzić się wątpliwości. Wkrótce Octave jest gotowy do wzniecenia rewolty.

  • Czas trwania: 110 minut, Gatunek: Komediodramat
  • Reżyseria: Jan Kounen

99 franków w telewizji

ZwińRozwiń

Obsada

  • Jean Dujardin jako Octave Parango
  • Jocelyn Quivrin jako Charles "Charlie" Dagout
  • Patrick Mille jako Jean-François "Jeff" Marolles
  • Vahina Giocante jako Sophie
  • Elisa Tovati jako Tamara
  • Nicolas Marié jako Alfred Duler
  • Dominique Bettenfeld jako Jean-Christian Gagnant

Twórcy

  • Jan Kounen Reżyseria

Opis programu

ZwińRozwiń

Paryżanin Octave Parango pracuje dla największej na świecie agencji reklamowej. Do jego zadań należy kształtowanie gustów konsumentów i narzucanie im określonego stylu życia. Octave odnosi sukcesy zawodowe, zarabia wielkie pieniądze. Pewnego dnia w cynicznym specjaliście zaczynają rodzić się wątpliwości. Mężczyzna dostrzega niebezpieczeństwa wykonywanej profesji, buntuje się przeciwko pracodawcom. Gdy próba nawiązania romantycznej relacji z pracującą z nim Sophie kończy się niepowodzeniem, Octave jest zdecydowany, by wzniecić rewoltę.

Paryżanin Octave Parango (Jean Dujardin) pracuje dla największej na świecie agencji reklamowej. W praktyce do jego zadań należy kształtowanie gustów konsumentów i narzucanie im określonego stylu życia. Octave odnosi sukcesy zawodowe, zarabia wielkie pieniądze, obraca się w świecie blichtru i splendoru. Pewnego dnia jednak w cynicznym, nadużywającym kokainy specu od reklamie zaczynają rodzić się wątpliwości. Parango dostrzega, jak niebezpieczna jest wykonywana przez niego profesja, zaczyna więc buntować się przeciw pracodawcom. Kiedy próba nawiązania romantycznej relacji ze współpracującą z nim Sophie (Vahina Giocante) kończy się niepowodzeniem, Octave jest już zdecydowany, by wzniecić prawdziwą rewoltę i zdemaskować mechanizmy rządzące przemysłem reklamowym. Aby to osiągnąć, zamierza doprowadzić do wielkiego sabotażu nowej gigantycznej kampanii. Opowieść o zbuntowanym marketingowcu pojawiła się początkowo w postaci serii komiksowej "99 francs", stworzonej przez artystę Frederika Beigbeidera. Oparta na autentycznych doświadczeniach seria, a potem powieść pokazuje kulisy powstawania kampanii reklamowych, które kształtują nie tylko preferencje, ale nawet potrzeby konsumentów. Portretuje także ludzi, którzy sterują rynkiem i trendami konsumpcyjnymi jako nastawionych wyłącznie na zysk, fałszywych i zblazowanych. Autor rzeczywiście pracował w renomowanej agencji reklamowej i dokonał tego samego, co wzorowany na nim Octave. Już na wstępie zaznaczył: "Piszę tę książkę po to, by zostać zwolnionym". Na szczęście dla niego "99 franków" (po zmianie waluty we Francji sprzedawana pod tytułem "14, 99 euro" i "6, 20 euro" za wersję w papierowej okładce) przetłumaczono na 21 języków i sprzedaje się znakomicie, dzięki czemu Beigbeder nie żyje w nędzy. Ponadto na fali sukcesu zaproponowano mu m.in. prowadzenie telewizyjnego talk show. Za kamerą stanął Jan Kounen, który zrealizował "99 franków" dziesięć lat po sukcesie swego najsłynniejszego filmu "Doberman" z Vincentem Casselem i Monicą Bellucci.

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Ocena społeczności: 6.8 Głosów: 11

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×