Apple, The Tyrannical Rule of Cool, Francja 2011
Dokument śledzi historię firmy Apple - od jej początków w garażu po status międzynarodowego imperium. Dużo uwagi twórcy poświęcili Steve'owi Jobsowi - architektowi wszystkich sukcesów korporacji.
Sobota 23.01.2016 02:55
Sobota 26.12.2015 03:15
Piątek 04.09.2015 16:15
Piątek 04.09.2015 08:20
Piątek 05.06.2015 16:35
Piątek 05.06.2015 16:35
Piątek 05.06.2015 09:00
Piątek 05.06.2015 09:00
Piątek 28.11.2014 17:15
Piątek 28.11.2014 08:50
Piątek 19.09.2014 17:05
Piątek 19.09.2014 08:30
Od czasu powstania w 1976 r. Apple Inc. łączy wizerunek niepokornej marki z sukcesami komercyjnymi i wyznaczaniem trendów w dziedzinie elektroniki użytkowej. Dokumentaliści postanowili prześledzić historię firmy - od jej początków w garażu po status międzynarodowego imperium. Filmowców zainteresował sposób, w jaki korporacja zdobywała rynek dzięki reklamie, wyczuciu estetyki i nowatorstwu technologicznemu. Dużo uwagi twórcy poświęcili Steve'owi Jobsowi - architektowi wszystkich sukcesów korporacji.
Miłośnik produktów Apple wyrusza z Francji do San Francisco, by zrozumieć kult Steve'a Jobbsa. Podróż rozpoczyna od rozmowy z pierwszym pracownikiem koncernu, od którego dowiaduje się o początkach firmy oraz jej ideologii. Znawcy zjawisk kulturalnych tłumaczą związek między filozofią twórców, a masowym sukcesem produktów. Bohater zwraca się nawet do lekarza uzależnień oraz neuromarketingowca, by wytłumaczyć przyczyny zjawiska. Odwiedza również miejsca, gdzie firma Apple dominuje codzienność. Odwiedza szkołę, w której każdy uczeń posługuje się iPadem oraz księdza, który czyta kazania z ekranu. Nasuwa to pytania związane z ogólnym rozwojem technologicznym. Jak bardzo jesteśmy od tych urządzeń uzależnieni?
Telemagazyn z wydaniem magazynowym: