Apple - historia marki

Apple, The Tyrannical Rule of Cool, Francja 2011

Dokument śledzi historię firmy Apple - od jej początków w garażu po status międzynarodowego imperium. Dużo uwagi twórcy poświęcili Steve'owi Jobsowi - architektowi wszystkich sukcesów korporacji.

  • Czas trwania: 52 minut, Gatunek: Film dokumentalny
  • Reżyseria: Sylvain Bergere

Apple - historia marki w telewizji

ZwińRozwiń

Multimedia

Twórcy

  • Sylvain Bergere Reżyseria
  • Sylvain Bergère Autor

Opis programu

ZwińRozwiń

Od czasu powstania w 1976 r. Apple Inc. łączy wizerunek niepokornej marki z sukcesami komercyjnymi i wyznaczaniem trendów w dziedzinie elektroniki użytkowej. Dokumentaliści postanowili prześledzić historię firmy - od jej początków w garażu po status międzynarodowego imperium. Filmowców zainteresował sposób, w jaki korporacja zdobywała rynek dzięki reklamie, wyczuciu estetyki i nowatorstwu technologicznemu. Dużo uwagi twórcy poświęcili Steve'owi Jobsowi - architektowi wszystkich sukcesów korporacji.

Miłośnik produktów Apple wyrusza z Francji do San Francisco, by zrozumieć kult Steve'a Jobbsa. Podróż rozpoczyna od rozmowy z pierwszym pracownikiem koncernu, od którego dowiaduje się o początkach firmy oraz jej ideologii. Znawcy zjawisk kulturalnych tłumaczą związek między filozofią twórców, a masowym sukcesem produktów. Bohater zwraca się nawet do lekarza uzależnień oraz neuromarketingowca, by wytłumaczyć przyczyny zjawiska. Odwiedza również miejsca, gdzie firma Apple dominuje codzienność. Odwiedza szkołę, w której każdy uczeń posługuje się iPadem oraz księdza, który czyta kazania z ekranu. Nasuwa to pytania związane z ogólnym rozwojem technologicznym. Jak bardzo jesteśmy od tych urządzeń uzależnieni?

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

    Ocena społeczności: - Głosów: 0

    Hity dnia

    Wszystkie hity »

    Logowanie

    Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

    ×