Barwy Tajlandii

Flavour of Thailand, Francja 2007

Filmowcy rozpoczynają podróż po Tajlandii od Bangkoku - stolicy kraju. W sercu metropolii wznosi świątynia Wat Pho. Jedną z głównych arterii komunikacyjnych stolicy jest rzeka Menam.

Czas trwania:60 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Barwy Tajlandii w telewizji

Opis programu

Tajlandia zwana jest krainą uśmiechu. Słynie z życzliwości mieszkańców, wybornej kuchni, cennych zabytków i złotych plaż. To kraj o wielu zachwycających obliczach, fascynujący pięknem krajobrazu, kulturą i duchowością, który dzięki fantastycznemu rozwojowi gospodarczemu zalicza się do młodych tygrysów Azji. Ekipa francuskich filmowców swoją podróż po Tajlandii, niegdyś królestwie Syjamu, rozpoczyna od Bangkoku stolicy kraju. Tajska metropolia liczy 8 milionów mieszkańców i szczyci się bogatą historią. Dzielnica Silom niedawno zmieniła oblicze. Zwraca uwagę olbrzymią skalą budowli i współczesną architekturą. Ale nowoczesność nie odmieniła stylu życia Tajów. Na ulicach, po których śmigają tuk - tuki, czyli skutery taksówki, przez cały dzień można dostać wyborny posiłek. W sercu Bangkoku wznosi świątynia Wat Pho, w której zgromadzono największą w kraju kolekcję posągów Buddy. Jedną z głównych arterii komunikacyjnych stolicy jest rzeka Menam, która razem z dopływami i kanałami tworzy rozległą sieć wodną. W okolicznych dzielnicach domy, sklepy i świątynie są zwrócone ku rzece. To się nie zmieniło od starożytności, gdy Tajowie uważali siebie za władców wód. Na zachodzie kraju w prowincji Kanczanaburi życie płynie o wiele spokojniej niż w wodnym labiryncie stolicy. W szerokiej delcie Menamu znajdują się warzelnie soli. Według tajskiej legendy tylko bogowie mogą łączyć sól z ryżem. Niezwykłą atrakcją jest pływający targ; w wąskich kanałach łodzie przybyszów ocierają się burtami o łódki sprzedawców warzyw i owoców. Turystów przyciąga zbudowany w dramatycznych okolicznościach słynny most na rzece Kwai. Japończycy, którzy w roku 1942 rozpoczęli okupację kraju, postanowili połączyć Tajlandię linią kolejową z Birmą, aby transportować tamtędy broń i zaopatrzenie. Warunki pracy były koszmarne. Brytyjscy i australijscy jeńcy wojenni, a także azjatyccy robotnicy przymusowi usuwali skały przy użyciu prymitywnych narzędzi. Przy budowie mostu straciło życie 90 tysięcy ludzi. W czasie podróży po tym egzotycznym kraju trzeba koniecznie zobaczyć Sukhothai.