Darwin. Miłość i ewolucja

Creation, Wielka Brytania 2009

Młody angielski przyrodnik Karol Darwin postanawia dokończyć książkę poświęconą teorii doboru naturalnego. Aby tego dokonać, musi postąpić wbrew przekonaniom religijnej, oddanej Kościołowi żony.

  • Czas trwania: 104 minut, Gatunek: Film biograficzny
  • Reżyseria: Jon Amiel

8

Ocena redakcji

Film ogląda się bardzo dobrze nie tylko ze względu na aktorów i porządny, ciekawy scenariusz. Zadbano o precyzyjne oddanie wizerunku epoki (kostiumy, scenografia i nietypowe rekwizyty związane z pracą uczonego), zaś wiele kadrów urzeka swą malowniczością (piknik nad strumieniem). Po widowiskowym, ale pustym „Jądrze Ziemi” Jon Amiel ewoluował w dobrym kierunku.

Darwin. Miłość i ewolucja w telewizji

ZwińRozwiń

Multimedia

Obsada

  • Paul Bettany jako Charles Darwin
  • Jennifer Connelly jako Emma Darwin
  • Ian Kelly jako Fitzroy
  • Guy Henry jako Technician
  • Martha West jako Annie Darwin
  • Anabolena Rodriguez jako Fuegia Basket
  • Paul Campbell jako Boat Memory
  • Zak Davies jako Jemmy Button

Więcej »

Twórcy

  • Nick Adams Dźwięk
  • Jovan Ajder Dźwięk
  • Ekkarat Assavajameekorn Dźwięk
  • David Boulton Dźwięk
  • Christian Bourne Dźwięk
  • Lucy Ainsworth-Taylor Efekty specjalne
  • John Collee Scenariusz
  • Jon Amiel Scenariusz

Więcej »

Opis programu

ZwińRozwiń

Młody angielski przyrodnik Karol Darwin jest szczęśliwym mężem i ojcem gromadki dzieci. Jego ulubienicą jest najstarsza córka Annie. Ku rozpaczy Darwina po długich zmaganiach z chorobą 10-letnia Annie umiera. Załamanie po śmierci córki i namowy Thomasa Huxleya zdecydowanego na konfrontację z naukami Kościoła popychają Darwina do ważnej decyzji. Badacz postanawia dokończyć książkę poświęconą teorii doboru naturalnego. Aby tego dokonać, musi postąpić wbrew przekonaniom religijnej, oddanej Kościołowi żony.

Młody angielski przyrodnik Karol Darwin (Paul Bettany) mieszka z rodziną w urokliwie położonym domu. Jest szczęśliwym mężem i ojcem gromadki dzieci. Jego ulubienicą jest najstarsza córka Annie (Martha West) - dziewczynka inteligentna i żądna wiedzy. Dziesięciolatka świetnie zna się na gatunkach zwierząt, roślin i z lubością słucha opowieści ojca o jego podróżach do odległych zakątków świata. Ku rozpaczy Darwina, po długich zmaganiach z chorobą Annie umiera. Rodzice próbują pogodzić się ze stratą i zapewnić szczęście pozostałym dzieciom. Załamanie wywołane śmiercią córki, jak i namowy Thomasa Huxleya (Toby Jones), zdecydowanego walczyć z naukami Kościoła, popychają Darwina do niezwykle ważnej decyzji. Wykorzystując tony notatek ze swych podróży, dzienniki oraz wyniki badań nad transmutacją gatunków, pragnie w końcu dokończyć książkę, poświęconą teorii doboru naturalnego. Aby tego dokonać, musiałby jednak postąpić wbrew religijnej, oddanej Kościołowi żonie (Jennifer Connelly). Choć nie do końca wierny biografii słynnego przyrodnika, "Darwin. Miłość i ewolucja" ukazuje Karola Darwina jako człowieka, męża, ojca, a nie tylko naukowca. Obraz nakręcono na podstawie powieści pióra praprawnuka bohatera, Randala Keynesa pt. "Annie's Box. Darwin, His Daughter & Human Evolution". Książka powstała w oparciu o listy i dokumenty zachowane w rodzinie autora oraz dogłębne studia innych dostępnych materiałów. Jak wskazuje tytuł, Keynes poświecił wiele uwagi krótkiemu życiu Annie Darwin, najstarszej córki badacza, oraz wpływowi jej śmierci na dalsze poczynania udręczonego ojca. Podobnie w filmie - wyrzuty sumienia Darwina i niemożność pogodzenia się z utratą ukochanego dziecka odegrały ważną rolę w dążeniu do napisania i opublikowania przełomowego "O powstawaniu gatunków". Widz poznaje Annie w nasyconych emocjami retrospekcjach. Obserwuje też, jak jej śmierć dotyka naukowca, jeszcze bardziej podkopuje jego i tak wątłe zdrowie oraz doprowadza do załamania psychicznego. Film skupia się także na etycznych rozterkach Karola Darwina, wahającego się między lojal

Recenzje

  • Film ogląda się bardzo dobrze nie tylko ze względu na aktorów i porządny, ciekawy scenariusz. Zadbano o precyzyjne oddanie wizerunku epoki (kostiumy, scenografia i nietypowe rekwizyty związane z pracą uczonego), zaś wiele kadrów urzeka swą malowniczością (piknik nad strumieniem). Po widowiskowym, ale pustym „Jądrze Ziemi” Jon Amiel ewoluował w dobrym kierunku.

    8/10

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Ocena społeczności: 6.4 Głosów: 11

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×