Diety ściśle tajne

Diet: Confidential, Kanada 2006

Ludzie, stosując różnorodne diety, są przekonani, że stoją za nimi badania naukowe, niestety, nie zdają sobie sprawy, że głównym elementem odpowiadającym za popularność diety jest marketing.

Czas trwania:55 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Diety ściśle tajne w telewizji

Opis programu

Twórcy dokumentu podają prosty przepis na skuteczną dietę: 1. Weź garnek dobrej lokalizacji, aby nazwać dietę (South Beach, Beverly Hills, Kopenhaga) 2. Zmieszaj z odrobiną koncernu mediowego, tytułem prasy kobiecej i, ewentualnie, telewizją 3. Dodaj garść agresywnego marketingu internetowego i odrobinę poparcia gwiazd, zamieszaj i dorzuć kilka kropel znanego dietetyka, zaprzyjaźnionego z mediami 4. Usiądź wygodnie, patrz, jak sprzedaje się Twoja książka, a pieniądze mnożą się w Twoim portfelu. Żyjemy w świecie, w którym toczy się bezustanna wojna propagandowa o nasze ciała i portfele. Walkę toczą ze sobą dwie potężne siły: z jednej strony marketingowa nagonka na wydawanie coraz to większych sum na nowe produkty spożywcze, z drugiej zaś społeczna presja obligująca do bycia coraz szczuplejszym. Co roku powstają nowe doskonałe diety, które mają zapewnić upragniony efekt osobom stosującym się do nich. Miliony zdesperowanych kobiet i mężczyzn sięgają po nowe publikacje szukając cudownego lekarstwa na swoja tuszę. Dokument "Diety - ściśle tajne" ukazuje zaplecze całego "przemysłu dietetycznego", który bezustannie dokarmia obsesję chudnięcia. Większość osób, stosujących różnorodne diety, jest przekonana, że stoją za nimi badania naukowe, niestety, nie zdają sobie sprawy, że głównym elementem odpowiadającym za popularność diety jest marketing. Moda na odchudzanie się opanowała Stany Zjednoczone już ponad 100 lat temu, ale dopiero od niedawna, wspierana wyspecjalizowanymi technikami marketingowymi, święci prawdziwe triumfy. Wzorem dla osób pracujących przy reklamie i promocji diet stał się sukces diety doktora Roberta C. Atkinsa. Teraz oni sami próbują powtórzyć jego sukces finansowy składając konsumentom kolejne "cud-obietnice".