Dwie Joasie

Polska 1935

Historia sympatycznej maszynistki Joasi, która z uroczej panienki zmienia się w rozczochraną okularnicę, sądząc, że w ten sposób pozbędzie się natrętnych adoratorów i zazna spokoju w pracy.

Reżyseria:Mieczysław Krawicz

Czas trwania:88 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Dwie Joasie w telewizji

Galeria

Dwie Joasie (1935) - Film
  • Jadwiga Smosarska

    jako Joasia Wiśniewska, maszynistka w kancelarii mecenasa Rostalskiego

  • Lucyna Szczepańska

    jako Klimcia, przyjaciółka Joasi, pracownica domu mód

  • Franciszek Brodniewicz

    jako mecenas Robert Rostalski

  • Ina Benita

    jako Flora, przyjaciółka Roberta

  • Michał Znicz

    jako Hilary Licherkiewicz, pracownik kancelarii mecenasa Rostalskiego

  • Wojciech Ruszkowski

    jako Michał Grubski, przyjaciel Roberta

  • Jacek Rotmil

    Scenografia

  • Stefan Norris

    Scenografia

  • Jan Fethke

    Scenariusz

  • Władysław Eiger

    Muzyka

  • Alfred Scher

    Muzyka

  • Stanisław Szebego

    Muzyka

Opis programu

Oglądane po przeszło pół wieku przedwojenne komedie, mimo często prostych fabuł i niewyszukanych dowcipów, mają swoisty urok. Problemy w nich przedstawiane, snute intrygi, sceneria, kostiumy, sposób mówienia wzbudzają w nas uśmiech sympatii. Tak jest również w przypadku filmu Mieczysława Krawicza "Dwie Joasie". Reżyser należał do najpracowitszych twórców lat trzydziestych. W swoim dorobku ma m.in. filmy "Grzeszna miłość" zrealizowany wespół ze Zbigniewem Gniazdowskim, "Szlakiem hańby" (współautor - Alfred Niemirski), "Ułani, ułani, chłopcy malowani", "Każdemu wolno kochać" (współautor Janusz Warnecki), "Szpieg w masce", "Jadzia", "Jego wielka miłość" (współautorka Stanisława Perzanowska), "Dyplomatyczna żona" (współautor Carl Boese), "Niedorajda", "Skłamałam". "Dwie Joasie" to historia sympatycznej maszynistki Joasi, panny sumiennej i wzorowej pracownicy. Mimo tak wielu zalet bohaterka ciągle traci posadę. Nie znosi bowiem zalotów kolejnych szefów. Kiedy jest już zupełnie zdesperowana, wpada na szatański pomysł. Z powabnej panienki zmienia się w rozczochraną okularnicę sądząc, że w ten sposób pozbędzie się natrętnych adoratorów i zazna spokoju w pracy. Tymczasem role się odwracają i to właśnie Joasia zakochuje się w swoim szefie, mecenasie Robercie Rostalskim, który, niestety, ma już przyjaciółkę. Joasia postanawia pójść na Bal Mody, na którym członkiem jury jest mecenas. Pożycza szałową suknię i staje się sensacją balu. Jednogłośnie zostaje wybrana Królową Mody i podbija serce swojego szefa.