Dzieci w czasach ADHD

Four Letters Apart - Children in the Age of ADHD, Dania 2013

Syndrom ADHD jest diagnozowany u coraz większej liczby dzieci w wieku od 6 do 9 lat. Trójka siedmiolatków, Victor, Martine i Marino, jest przykładem ADHD w przypadku skrajnie odmiennych zachowań. Szkoła, do której uczęszczają dzieci, wprowadza pilotażowy, eksperymentalny program edukacyjny, łączący rozmowę i psychoanalizę z indywidualnie przygotowanymi ćwiczeniami ruchowymi, wspomagającymi procesy ogólnorozwojowe.

Reżyseria:Erlend E. Mo

Czas trwania:87 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Dzieci w czasach ADHD w telewizji

Galeria

Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
  • Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
  • Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
  • Dzieci w czasach ADHD (2013) - Film
  • Erlend E. Mo

    Autor

  • Simon Plum

    Zdjęcia

  • Casper Høyberg

    Zdjęcia

  • Lars Reinholdt

    Zdjęcia

  • Erlend E. Mo

    Zdjęcia

  • Erlend E. Mo

    Reżyseria

Opis programu

Syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jest aktualnie diagnozowany u coraz większej liczby dzieci w wieku 6 - 9 lat. Chociaż często spotykany, syndrom ten określa różne, zindywidualizowane, często przeciwstawne symptomy. Trójka siedmiolatków: Victor, Martine i Marino, uczących się w specjalnej klasie w normalnej szkole w Danii, jest przykładem na diagnozowanie ADHD w przypadku skrajnie odmiennych zachowań. Victor nienawidzi ADHD i czuje się z jego powodu gorszy i niechciany, Martine jest zamknięta w sobie i okazjonalnie wybucha gniewem, którego nie jest w stanie opanować, Marino zaś wydaje się być spokojny, ale często staje się też agresywny. Rodzice, nauczyciele i dzieci starają się wspólnie odnaleźć powody, dla których emocje dominują nad zachowaniem dzieci, jednak proces ten jest trudny i powolny. Szkoła rozpoczyna więc pilotażowy, eksperymentalny program edukacyjny, łączący rozmowę i psychoanalizę z indywidualnie przygotowanymi ćwiczeniami ruchowymi, wspomagającymi procesy ogólnorozwojowe każdego z dzieci osobno.