Flirt
USA/Niemcy/Japonia 1995
Historia miłosnego trójkąta, opowiedziana trzykrotnie, za każdym razem o innych bohaterach i o innym mieście: Nowym Jorku, Berlinie i Tokio.
Reżyseria:Hal Hartley
Czas trwania:105 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Flirt w telewizji
Martin Donovan
jako Walter
Erica Gimpel
jako pielęgniarka
Michael Imperioli
jako Michael
Holt McCallany
jako barman
Parker Posey
jako Emily
Bill Sage
jako Bill
Hal Hartley
Scenariusz
Hal Hartley
Reżyseria
Steve Hamilton
Montaż
Michael Spiller
Zdjęcia
Ned Rifle
Muzyka
Jeffrey Taylor
Muzyka
Opis programu
Hal Hartley eksperymentuje z anatomią filmowej love story. "Flirt" to historia miłosnego trójkąta, opowiedziana trzykrotnie, za każdym razem z innymi bohaterami i w innym mieście: kolejno w Nowym Jorku, Berlinie i Tokio. "Flirt" rozpoczyna się w Nowym Jorku. Walter (Bill Sage) ma dylemat. Kochanka (Parker Posey) postawiła mu ultimatum - Walter musi zaangażować się na poważnie w związek albo koniec z miłością. Dziewczyna jest gotowa opuścić miasto, ma już bilet do Paryża. Bohater prosi o 90 minut na zastanowienie się. W tym czasie próbuje wydobyć podobną deklarację od drugiej kobiety swego życia. Zamiast kochanki spotka jednak jej zazdrosnego, zdesperowanego męża (Martin Donovan), który na tę okazję uzbroił się w pistolet. Ta sama historia powtarza się w Berlinie - tym razem głównymi postaciami dramatu jest para gejów: Niemiec i mieszkający w Europie Amerykanin. Trzecia odsłona "Flirtu" ma miejsce w Tokio. W roli rozdartego między dwiema kobietami bohatera występuje tu sam Hal Hartley, a jego przyjaciółkę gra Miho Nikaido, japońska aktorka, która jest partnerką reżysera również w życiu prywatnym. Hal Hartley to jeden z najciekawszych filmowców, którzy pojawili się na amerykańskiej scenie niezależnej na przełomie lat 80. i 90. We "Flircie" reżyser, mając za sobą szereg głośnych, świetnie przyjętych tytułów, jak "Zaufanie", "Zwykli ludzie" czy "Amator", podejmuje analizę natury filmowego opowiadania i budowy własnego kina. W środkowym, berlińskim segmencie "Flirtu" jest scena, w której robotnicy budowlani zaczynają dyskutować nad artystyczną strategią Hartleya. Zastanawiają się, czy podjęty przez niego eksperyment nie wiedzie przypadkiem do porażki - i czy rezultaty tej ewentualnej porażki mogą być interesujące. W trzecim, japońskim epizodzie w roli głównej występuje sam reżyser.