Flirt

USA/Niemcy/Japonia 1995

Historia miłosnego trójkąta, opowiedziana trzykrotnie, za każdym razem o innych bohaterach i o innym mieście: Nowym Jorku, Berlinie i Tokio.

Reżyseria:Hal Hartley

Czas trwania:105 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Dramat obyczajowy

Flirt w telewizji

  • Martin Donovan

    jako Walter

  • Erica Gimpel

    jako pielęgniarka

  • Michael Imperioli

    jako Michael

  • Holt McCallany

    jako barman

  • Parker Posey

    jako Emily

  • Bill Sage

    jako Bill

  • Hal Hartley

    Scenariusz

  • Hal Hartley

    Reżyseria

  • Steve Hamilton

    Montaż

  • Michael Spiller

    Zdjęcia

  • Ned Rifle

    Muzyka

  • Jeffrey Taylor

    Muzyka

Opis programu

Hal Hartley eksperymentuje z anatomią filmowej love story. "Flirt" to historia miłosnego trójkąta, opowiedziana trzykrotnie, za każdym razem z innymi bohaterami i w innym mieście: kolejno w Nowym Jorku, Berlinie i Tokio. "Flirt" rozpoczyna się w Nowym Jorku. Walter (Bill Sage) ma dylemat. Kochanka (Parker Posey) postawiła mu ultimatum - Walter musi zaangażować się na poważnie w związek albo koniec z miłością. Dziewczyna jest gotowa opuścić miasto, ma już bilet do Paryża. Bohater prosi o 90 minut na zastanowienie się. W tym czasie próbuje wydobyć podobną deklarację od drugiej kobiety swego życia. Zamiast kochanki spotka jednak jej zazdrosnego, zdesperowanego męża (Martin Donovan), który na tę okazję uzbroił się w pistolet. Ta sama historia powtarza się w Berlinie - tym razem głównymi postaciami dramatu jest para gejów: Niemiec i mieszkający w Europie Amerykanin. Trzecia odsłona "Flirtu" ma miejsce w Tokio. W roli rozdartego między dwiema kobietami bohatera występuje tu sam Hal Hartley, a jego przyjaciółkę gra Miho Nikaido, japońska aktorka, która jest partnerką reżysera również w życiu prywatnym. Hal Hartley to jeden z najciekawszych filmowców, którzy pojawili się na amerykańskiej scenie niezależnej na przełomie lat 80. i 90. We "Flircie" reżyser, mając za sobą szereg głośnych, świetnie przyjętych tytułów, jak "Zaufanie", "Zwykli ludzie" czy "Amator", podejmuje analizę natury filmowego opowiadania i budowy własnego kina. W środkowym, berlińskim segmencie "Flirtu" jest scena, w której robotnicy budowlani zaczynają dyskutować nad artystyczną strategią Hartleya. Zastanawiają się, czy podjęty przez niego eksperyment nie wiedzie przypadkiem do porażki - i czy rezultaty tej ewentualnej porażki mogą być interesujące. W trzecim, japońskim epizodzie w roli głównej występuje sam reżyser.