Genua. Włoskie lato
Genova, Wielka Brytania 2008
Po śmierci żony w wypadku samochodowym Joe razem przenosi się z córkami do Genui. Młodsza z dziewczynek, która obwinia się o spowodowanie kolizji, pewnego dnia zauważa ducha matki.
Reżyseria:Michael Winterbottom
Czas trwania:89 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Genua. Włoskie lato w telewizji
Galeria
Colin Firth
jako Joe
Willa Holland
jako Kelly
Monica Bennati
jako Elena
Demetri Goritsas
jako Steve
Gherardo Crucitti
jako Mauro
Perla Haney-Jardine
jako Mary
Laurence Coriat
Scenariusz
Michael Winterbottom
Scenariusz
Claudio Pacifico
Kaskader
David Johns
Efekty specjalne
Charlie Reed
Drugi reżyser
Anthony Wilcox
Drugi reżyser
Opis programu
Samochód, którym Marianne (Hope Davis) wiezie swoje córki, 10-letnią Mary (Perla Haney-Jardine) i 16-letnią Kelly (Willa Holland), wpada w poślizg. W wyniku wypadku kobieta ginie. Pięć miesięcy po tragedii jej mąż Joe (Colin Firth), akademicki wykładowca kulturoznawstwa, przyjmuje propozycję pracy na uniwersytecie w Genui. Ma nadzieję, że zmiana otoczenia pomoże zarówno jemu, jak i córkom rozpocząć nowe życie. Na miejscu trafiają pod czułą opiekę dawnej przyjaciółki Joe'ego Barbary (Catherine Keener). Mężczyzna rzuca się w wir pracy, a podziwiany przez młode studentki z coraz większym entuzjazmem podchodzi do swoich obowiązków. Kelly nawiązuje liczne kontakty z zachwyconymi nią młodymi Włochami i oddaje się beztroskiej zabawie. Tymczasem Mary, która czuje się winna za spowodowanie wypadku, nie potrafi znaleźć sobie miejsca. Zapala świeczki w kościołach w intencji matki, nawołuje ją w nocy, a pewnego dnia zauważa ducha Marianne, błąkającego się za nią krok w krok po uliczkach Genui. Brytyjski reżyser Michael Winterbottom ("Wonderland", "Cena odwagi", "Więzy miłości") to jeden z liderów New Labour Ciemna. Od czasu "Alei snajperów" z 1997 roku krytycy doceniają jego specyficzny quasi dokumentalny styl oraz szybkość reagowania na palące problemy polityczno-społeczne. Aby osiągnąć maksimum realizmu, reżyser ogranicza skład ekipy do minimum i zachęca aktorów do improwizacji. Opanował do perfekcji uwiarygodnianie fabuły za pomocą stosowanych na szeroką skalę "cytatów z rzeczywistości", a tematyka i stylistyka jego filmów jest bardzo zróżnicowana. W dorobku reżysera można odnaleźć zarówno uhonorowaną Srebrnym Niedźwiedziem w Berlinie "Drogę do Guantanamo", jak i żartobliwą trawestację słynnego dzieła literackiego "Tristam Shandy - Wielka ściema". Tymczasem w 2003 roku na festiwalu w Berlinie triumfowało "Na tym świecie", zdobywając oprócz Złotego Niedźwiedzia, nagrodę Jury Ekumenicznego i Peace Prize, a potem także nagrodę BAFTA za najlepszy film obcojęzyczny.