Historia kalendarza Pirelli

The Pirelli Calendar Saga, Francja 2010

W 1964 r. w brytyjskim oddziale firmy Pirelli pojawiła się idea wydania kalendarza. Dokument umożliwia wgląd za kulisy powstawania legendarnej publikacji oraz rekonstruuje jej historię.

Czas trwania:56 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Historia kalendarza Pirelli w telewizji

Galeria

Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
  • Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
  • Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
  • Historia kalendarza Pirelli (2010) - Film
  • Emmanuel le Ber

    Autor

Opis programu

Rajskie scenerie, słynne aktorki i supermodelki, renomowani fotografowie i przede wszystkim zniewalająca aura stylu i zmysłowości. Kalendarz Pirelli nie bez powodu urósł do rangi symbolu. Dokument "Historia kalendarza Pirelli" umożliwia wgląd za kulisy powstawania legendarnej publikacji, rekonstruując jednocześnie jej blisko półwieczną historię. Wykorzystując zdjęcia z sesji, materiały archiwalne i liczne wywiady, film odsłania sekrety powstawania kalendarza, który stał się dokumentem czasów i wielkim hołdem dla piękna. W 1964 roku w brytyjskim oddziale Pirelli pojawiła się idea stworzenia firmowego kalendarza. Pomysł był powielany przez tysiące firm, ale tylko kalendarz Pirelli stał się marką samą w sobie, a przy tym obiektem pożądania kolekcjonerów. Przez lata dokumentował trendy fotografii. Na jego stronach najlepsi fotograficy publikowali zdjęcia heroin swoich czasów - aktorek i fotomodelek, a wśród nich takich sław, jak Naomi Campbell, Cindy Crawford, Laetitia Casta, Kate Moss, Eva Herzigova, Heidi Klum, Sienna Miller, Miranda Kerr, Karolina Kurkova, Helena Christensen, Gisele Bündchen, Hilary Swank i Sophia Loren. Obiekty męskich marzeń uchwycili w zmysłowych pozach m.in.: Bruce Weber, Herb Ritts, Richard Avedon, Terry Richardson, Hans Feurer, Peter Lindbergh, Karl Lagerfeld, Patrick Demarchelier, Annie Leibovitz i wielu innych. Dziś to renomowane wydawnictwo ukazuje się w limitowanym nakładzie 20 000 egzemplarzy, wręczanych jedynie wybranym osobistościom, w tym najsławniejszym ludziom show-biznesu, przedstawicielom kultury, głowom państw i ważnym klientom Pirelli. Kilka jego egzemplarzy trafia nieraz na aukcję, także charytatywne. Kalendarz waży ponad 2 kilogramy, a jego wymiary to 61 na 40 cm. Firma jest gotowa hojnie opłacać projekt. Budżet realizacji zdjęć do kalendarza zamyka się z reguły w kwocie od 1,5 do 2 milionów dolarów. Na rok 2011 przewidziano przedsięwzięcie szczególne, sesję zdjęć inspirowaną mitologią grecką i rzymską. "To religia zbudowana na idei piękna i estetyce" - przekonywał pomysłodawca Karl Lagerfeld.