Jak zrobić karierę w reklamie
How to Get Ahead in Advertising, Wielka Brytania 1989
Młody copywriter ma problem z wymyśleniem dobrego sloganu kampanii reklamowej kremu na wypryski. Sytuacja komplikuje się, gdy na jego ramieniu wyrasta czyrak, który zaczyna do niego mówić.
Reżyseria:Bruce Robinson
Czas trwania:90 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Jak zrobić karierę w reklamie w telewizji
Galeria
Richard E. Grant
jako Denis Dimbleby Bagley
Rachel Ward
jako Julia Bagley
Richard Wilson
jako John Bristol
Jacqueline Tong
jako Penny Wheelstock
John Shrapnel
jako psychiatra
Susan Wooldridge
jako Monica
David Dundas
Muzyka
Rick Wentworth
Muzyka
Alan Strachan
Montaż
Peter Hannan
Zdjęcia
David Wimbury
Producent
Ray Cooper
Producent
Opis programu
Ironiczne spojrzenie na branżę reklamową. Czy pracownik agencji może mieć rozterki natury etycznej? Dennis (Richard E. Grant) jest młodym, odnoszącym sukcesy copywriterem, który przygotowuje właśnie kampanię dotyczącą nowego kremu na wypryski. Mężczyzna wierzy, że potrafi sprzedać wszystko każdemu, jednak tym razem ma problem z wymyśleniem dobrego sloganu. Na dodatek na jego ramieniu wyrasta paskudny czyrak, który… ma twarz i mówi. Dennis jest bliski szaleństwa. Czy na pewno konsumenci są jak bezwolne stado owiec i kupią każdy produkt polecany przez specjalistów od marketingu? Ta pełna absurdalnego humoru i nieskrywanej furii satyra na branżę reklamową to dzieło brytyjskiego aktora, scenarzysty i reżysera Bruce'a Robinsona (Jennifer 8, Dziennik zakrapiany rumem), zdobywcy nominacji do Oscara za scenariusz Pól śmierci. W rolę pracownika działu kreatywnego, który nieoczekiwanie zaczyna mieć wyrzuty sumienia związane z pracą, wcielił się brawurowo Richard E. Grant (Drakula, Gosford Park). W pozostałych rolach wystąpili między innymi: trzykrotnie nominowana do Złotego Globu Rachel Ward (serial Ptaki ciernistych krzewów, film TV Ostatni brzeg), Richard Wilson (Człowiek, który wiedział za mało, serial Przygody Merlina) oraz Jacqueline Tong (film TV Nicholas Nickleby, Angel).