Jurek

Polska 2014

Opowieść o słynnym himalaiście Jerzym Kukuczce. Rozmowy z rodziną i przyjaciółmi, archiwalia, zdjęcia, nagrania, fragmenty wywiadów składają się także na portret środowiska himalaistów lat 80.

Reżyseria:Paweł Wysoczański

Czas trwania:73 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Jurek w telewizji

Galeria

Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Jurek (2014) - Film
  • Paweł Wysoczański

    Autor

  • Jacek Kędzierski

    Zdjęcia

  • Paweł Wysoczański

    Reżyseria

  • Adrianna Słoniec

    Montaż

  • Grzegorz Mazur

    Montaż

  • Michał Lorenc

    Muzyka

Opis programu

24 października 1989 roku podczas wyprawy na ośmiotysięcznik Lhotse ginie Jerzy Kukuczka. Po raz pierwszy jedzie w Himalaje z pieniędzmi, sprzętem, naprawdę sławny. Jego śmierć to splot złych okoliczności, zapewne przypadek, dramat, którego raczej nie sposób było uniknąć. Dokument Pawła Wysoczańskiego nie skupia się jednak na zagadce śmierci himalaisty. Jest to obraz człowieka, który pnie się do góry w sensie dosłownym, ale też metaforycznym i symbolicznym. Od pucybuta do milionera, od socjalistycznego pracownika po gwiazdę międzynarodowych mediów, od człowieka, który wspina się bez pieniędzy i sprzętu, po pełnoprawnego konkurenta Reinholda Messnera w walce o zdobycie Korony Himalajów i Karakorum. Skromnego, wyrazistego, kochającego góry. Rozmowy z rodziną i przyjaciółmi, archiwalia, zdjęcia, nagrania, fragmenty programów telewizyjnych i wywiadów składają się na portret całego środowiska himalaistów lat 80. To również obraz czasów, w jakich żyli, ciężkich i barwnych jednocześnie, kiedy idealizm miał większą wartość niż sława.

Powiązane artykuły