Krwawe cięcie

His and Hers, USA 1997

Glenn zdradza żonę, która zaczyna coś podejrzewać. Gdy podczas krojenia marchewki Carol niechcący ucina mężowi palec, postanawia oddać mu go dopiero wtedy, gdy mężczyzna wyzna wszystkie grzechy.

Reżyseria:Hal Salwen

Czas trwania:80 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Krwawe cięcie w telewizji

  • Liev Schreiber

    jako Glenn

  • Caroleen Feeneyová

    jako Carol

  • Michael Rispoli

    jako Nick

  • Cynthia Watros

    jako Pam

  • Danny Hoch

    jako Lenny

  • N'Bushe Wright

    jako Selena

  • Robert Bauer

    Drugi reżyser

  • Kevin J. Moore

    Drugi reżyser

  • Michael J. Cozell

    Drugi reżyser

  • Paul C. Arianas

    Kierownik produkcji

  • Michael J. Cozell

    Kierownik produkcji

  • Hal Salwen

    Reżyseria

Opis programu

Live Schreiber w zwariowanej komedii o obciętym palcu i fatalnych skutkach małżeńskiej zdrady. Glenn zdradza swą piękną żonę, która w końcu zaczyna coś podejrzewać. Kiedy przypadkiem, podczas krojenia marchewki, Carol ucina mężowi palec, postanawia nie oddać mu go dopóty, dopóki Glenn nie wyzna swych wszystkich grzeszków. Sytuacja się jednak komplikuje, a swą rolę w tej opowieści będą mieć do odegrania i łakomy pies, i bankowi rabusie biorący zakładników, i niekoniecznie lojalni przyjaciele, i dziwaczni lekarze... Pokazywany w oficjalnej selekcji festiwalu w Sundance film nawiązuje do trochę zapomnianego gatunku komedii romantycznej - screwball comedy. Akcja tego typu komedii toczyła się wokół "wojny płci", zwykle bardzo dynamicznie, i naszpikowana była farsowymi gagami, błyskotliwymi dialogami, niezwykłymi zbiegami okoliczności. Pierwszą screwball comedy były Ich noce (1934) Franka Capry, ale mimo iż świetność gatunku przypadała na lata 30. i 40., krytycy odnajdują jego echa w filmach braci Coen (Hudsucker Proxy) czy wcześniej Petera Bogdanovicha (No i co, doktorku?), a nawet w disneyowskiej animacji (Nowe szaty króla). Wszystkie wyżej wymienione elementy odnajdziemy w Krwawym cięciu, dodatkowo wzbogaconym o czarny humor. Akcja toczy się wartko, posuwana do przodu zarówno przez galopujące wydarzenia, jak i sarkastyczne dialogi, a zakończenie... No właśnie, w klasycznej screwball comedy zawsze górą była kobieta. Czy tak będzie i tym razem?