Lato miłości
My Summer of Love, Wielka Brytania
Upalne lato w Yorkshire. Znudzona sennym miasteczkiem Mona spotyka Tamsin, mieszkankę położonej na wzgórzu posiadłości. Pochodzące z dwóch różnych światów nastolatki szybko znajdują wspólny język.
Reżyseria:Paweł Pawlikowski
Czas trwania:86 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Lato miłości w telewizji
Galeria
Natalie Press
jako Mona
Emily Blunt
jako Tamsin
Paddy Considine
jako Phil
Dean Andrews
jako Ricky
Michelle Byrne
jako żona Ricky'ego
Paul Antony-Barber
jako ojciec Tamsin
Paweł Pawlikowski
Scenariusz
Paweł Pawlikowski
Reżyseria
Ian Rowley
Efekty specjalne
Netty Chapman
Dyrektor artystyczny
Ruth Jenkins
Kaskader
Stuart Bagshaw
Dźwięk
Opis programu
Piękna i bolesna nauka dorosłości w filmie Pawła Pawlikowskiego.Upalne lato w Yorkshire. Mona to dziewczyna z miasteczka, która mieszka w dawnym pubie wraz ze starszym bratem Philem - byłym więźniem nawróconym na drogę wiary. Pewnego dnia Mona spotyka Tamsin - piękną mieszkankę posiadłości położonej na wzgórzu. Pochodzące z dwóch różnych światów, szalone nastolatki szybko znajdują wspólny język. A wzajemna fascynacja równie szybko przeradza się w namiętność. Lato miłości to film inicjacyjny: dwie młode, wchodzące w życie dziewczyny i ich wzajemna, podszyta erotyzmem fascynacja. Obraz Pawła Pawlikowskiego jest adaptacją powieści brytyjskiej pisarki Hellen Cross, wydanej pod tym samym tytułem w 2001 roku. Reżyser napisał także scenariusz, a w rolach głównych obsadził dwie debiutantki - Natalie Press (Mona) i Emily Blunt (Tamsin). W postać "tego trzeciego" - brata Mony, Phila - wcielił się Paddy Considine. Trójka aktorów okazała się znakomitym wyborem, a ich kreacje to jeden z elementów budujących niezwykłą atmosferę filmu. Opowieść pozornie toczy się niespiesznie, ale jest gęsta od emocji. Wibruje namiętnościami, lecz również młodzieńczym buntem, gniewem na banalną rzeczywistość, który wyraża tu świetne, cyniczne poczucie humoru. Jednakże autor filmu nie ucieka od dramatu. W końcu napięcia, które rodzą się między bohaterkami (a także między nimi a resztą świata) nie zawsze są zabawą. Pawlikowski uchwycił w Lecie miłości ten moment, kiedy młody człowiek jest najwrażliwszy, a zarazem najokrutniejszy. Pokazał jak bolesna (a mimo to piękna) może być nauka dorosłości. BAFTA dla najlepszego filmu brytyjskiego, Orzeł (Polska Nagrody Filmowa) dla najlepszego filmu europejskiego, nagroda na MFF w Edynburgu, nominacje m.in. do nagród Europejskiej Akademii Filmowej oraz British Independent Film Award (BIFA).