Matrix

The Matrix, USA/Australia 1999

Genialny haker Neo odkrywa, że życie jest tylko symulacją, stworzoną przez inteligentne maszyny. Trafia do prawdziwej rzeczywistości, by wypowiedzieć wojnę wszechwładnemu matriksowi.

  • Czas trwania: 136 minut, Gatunek: Film SF
  • Reżyseria: Lilly Wachowski, Lana Wachowski

8

Ocena redakcji

Nie ma chyba drugiego filmu, który narobiłby takiego zamieszania i tak podzielił widownię. Jedni stali się nieledwie jego wyznawcami, inni - śmiertelnymi przeciwnikami.

Matrix w telewizji

ZwińRozwiń

Multimedia

Obsada

  • Keanu Reeves jako Neo
  • Laurence Fishburne jako Morfeusz
  • Carrie-Anne Moss jako Trinity
  • Hugo Weaving jako agent Smith
  • Gloria Foster jako wyrocznia
  • Joe Pantoliano jako Cypher
  • Marcus Chong jako Tank
  • Julian Arahanga jako Apoc

Więcej »

Twórcy

  • Nancy Barker Dźwięk
  • Thom Brennan Dźwięk
  • David E. Campbell Dźwięk
  • Kevin E. Carpenter Dźwięk
  • Valerie Davidson Dźwięk
  • Colin Fletcher Drugi reżyser
  • Bruce Hunt Drugi reżyser
  • James McTeigue Drugi reżyser

Więcej »

Opis programu

ZwińRozwiń

Thomas Anderson wiedzie podwójne życie - jest programistą w dużym koncernie i genialnym hakerem o pseudonimie Neo. Od dłuższego czasu instynkt podpowiada mu, że coś dzieje się z otaczającym światem, a pytanie, czym jest matrix, spędza mu sen z powiek. Pewnego dnia nawiązuje z nim kontakt tajemniczy Morfeusz, który obiecuje, że odkryje prawdę o rzeczywistości. Okazuje się, że życie jest tylko symulacją, kontrolowaną przez programy komputerowe. Tylko Neo może zmienić ten ponury stan rzeczy.

"Nie ma chyba drugiego filmu, który narobiłby takiego zamieszania i tak podzielił widownię. Jedni stali się nieledwie jego wyznawcami, inni - śmiertelnymi przeciwnikami. Amerykańska Akademia Filmowa, przyznając "Matriksowi" cztery Oscary za efekty specjalne, obraz, dźwięk i montaż dźwięku, wyraziła swój podziw dla osiągnięć technicznych. I żadnych innych... "

Actor: Keanu Reeves,Laurence Fishburne,Carrie-Anne Moss,Hugo Weaving,Gloria Foster Director: Lana Wachowski,Andy Wachowski,Bruce Hunt

Recenzje

Komentarze

Skomentuj
  • Pol (gość)

    Żulo. . Nie rozumiesz przeslania tego filmu... Moze i dobrze

    25.01.2019 16:57
  • FAN MATRIXa (gość)

    Seans filmu z okazji 20 lat ( dla przypomnienia 2019-1999). Zastanawiałem się czy jakaś stacja wpadnie na ten pomysł. Jeśli tak dziękuje TVN

    11.01.2019 15:09
  • Neo (gość)

    To bracia Wachowscy nie siostry pisały scenariusz xd

    08.07.2018 21:12
  • Siusiaczek Staś (gość)

    Wiadomość usunięta przez moderatora

    12.05.2017 14:29
  • Kudlaty (gość)

    dla mnie sam top pierwsza liga i to sama czołówka

    28.10.2016 19:39
  • żulo (gość)

    Sieka ze śmiesznymi efektami specjalnymi. Komputerowy matrix wymagający walk kung-fu. Słowem esencja amerykańskiego kiczowatego eklektyzmu. Patrzymy co wymyślili inni. Wrzucamy po trochu tych pomysłów do jednego worka. Mieszamy, wszystko robimy większe i bardziej nadęte. Oraz puste w środku. Powstałą siekę sprzedajemy ludowi.

    07.10.2016 21:17
  • funaki (gość)

    extra kurwa mac film takiego filmu nie znala ludzkosc

    01.06.2016 19:45
  • bezimienny (gość)

    Świetne kino akcji, ale nigdy nie zrozumiem tych, którzy "musieli oglądać po kilka razy, żeby zrozumieć". Co tu jest do rozumienia? Aluzje i "filozofię" (wmawianą samemu sobie) widać gołym okiem xD Ale warto obejrzeć.

    09.08.2015 06:24
  • Huntthearle (gość)

    Jeden z lepszych filmów jakie widziałem. Musiałem kilka razy jeszcze go powtórzyć, by go zrozumieć w całości, ponieważ pomimo pozoru że jest to zwykły film akcji/sci-fi, to jednak naprawdę świetna historia i filozofia. Ogólnie, bardzo dobry i polecam :D (szkoda tylko że TVN pokazuję tylko w lektorze, który zakłóca dźwięk i mowę aktorów)

    10.01.2014 18:54
  • poncheck@...

    Genialny "klasyk",ale i już suchar...

    18.04.2013 21:28
  • ajajaa (gość)

    Dlaczego tak pozno? Dawajcie o 20:30 ;d

    18.04.2013 18:32
  • kocisek@...

    ATLAS CHMUR WACHOWSKYCH-POLECAM

    18.04.2013 16:19
  • robert (gość)

    Najlepszy film wszechczasow.

    16.10.2011 21:39
  • Ziombel

    Zajebisty!

    16.10.2011 11:52
  • anonkele (gość)

    Wiadomość usunięta przez moderatora

    15.10.2011 23:44
  • ... (gość)

    Kurde, jakie komentarze xD. Co do filmu, z "mindf***ków" zdecydowanie wolę "Podziemny krąg" ("Fight Club"). Matrix byłby świetny, gdyby nie tandetne sceny niektórych walk (podczas treningu Neo z Morfeuszem mało brakowało, żeby widać było linki, na których pajacowali...) i miejscami strasznie głupie wydarzenia. "Fight Club" to poważny, brudny i dający do myślenia film, "Matrix" to taka komedyjka. Obejrzeć można.

    17.10.2010 12:07
  • nie pale ziola (gość)

    Kiedys siedzialem na trawie palac zielone liscie i szluszac w radiu dzwieg " prszepraszamy bilety na film matrix za 8 zl pod szopa".i jak kupilem bilet to juz bylem przekonany ze to zajebisty film , i wtedy pierwszy raz kupilem sobie zestaw bez popcornu i kokakoli,no niestety nie kupilem tego bo nie bylem pelnoletni... i nie chcieli mi tego sprzedac.pozdro dla tych ktorzy nie moga...! ~~ ~~ ~~ i || / \ { } { } {__}

    02.10.2009 21:43
  • pozdro (gość)

    ej ziomki to jest full wypas filmas szkoda gadac,to nie to samo co muchy w jeziorze pod strumieniem , nie opodal domku warzynskiego. no ci mowie! xD Radze wszystkim usiasc miekko bo moze byc ostra jazda z recami skierowane u gorze To nie oni wymyslili sztuczna iteligencje poniewarz nie mieli do tego zapalu to skoczyli i matrix sie sam uwolnil z puszki pandory takie se pyrki ziomus.

    02.10.2009 21:34

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Ocena społeczności: 8.0 Głosów: 26

Nagrody

  • BAFTA 2000

    • Najlepsze efekty specjalne
    • (Nominacja) Najlepsza scenografia
    • (Nominacja) Najlepsze zdjęcia
    • (Nominacja) Najlepszy montaż
  • Oscar 2000

    • Najlepsze efekty specjalne
    • Najlepszy dźwięk
    • Najlepszy montaż dźwięku
    • Najlepszy montaż

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×