Miłość i pieniądze
Love in the Time of Money, USA 2002
Współczesny Nowy Jork. W szeregu luźno powiązanych epizodów dziewięciu mieszkańców metropolii zmaga się z problemami miłosnymi, poczuciem niespełnienia i pogonią za dobrami materialnymi.
Reżyseria:Peter Mattei
Czas trwania:90 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komediodramat
Miłość i pieniądze w telewizji
Galeria
Vera Farmiga
jako Greta
Domenick Lombardozzi
jako Eddie
Jill Hennessy
jako Ellen Walker
Malcolm Gets
jako Robert Walker
Steve Buscemi
jako Martin Kunkle
Rosario Dawson
jako Anna
Peter Mattei
Scenariusz
Theodore Shapiro
Muzyka
Luke DiTommaso
Efekty specjalne
Lucio Seixas
Dyrektor artystyczny
Stephen Kazmierski
Zdjęcia
Peter Mattei
Reżyseria
Opis programu
Nowojorczycy w poszukiwaniu miłości. A wśród nich Steve Buscemi i Rosario Dawson. Miłość i pieniądze to jedyny jak dotąd film fabularny w dorobku Petera Mattei. Opowieść o zagubionych ludziach i ich uczuciach została oparta na skandalizującej, powstałej w końcu XIX wieku sztuce Arthura Schnitzlera. Współczesny Nowy Jork. To tutaj żyją miliony ludzi, często samotnych, poszukujących prawdziwego uczucia. W szeregu luźno powiązanych epizodów obserwujemy mieszkańców metropolii i ich rozterki. Widzimy smutną inicjację początkującej prostytutki, niestałą w uczuciach gospodynię domową, artystę broniącego się przed zalotami biznesmena czy znudzoną mężem atrakcyjną kobietę. Przez ekran przewija się dziewięć różnych postaci wraz ze swoimi problemami miłosnymi, poczuciem niespełnienia, pogonią za dobrami materialnymi. Mozaikowa struktura filmu nie jest niczym nowym. Mattei, wzorem takich obrazów jak Na skróty, Brooklyn Boogie czy Happiness, tworzy wielowątkową, czasem zazębiającą się opowieść z wieloma bohaterami. Poszczególne wątki traktują o miłości, emocjach i często niespełnieniu. Rozpaczliwe poszukiwanie bliskości drugiej osoby, próba wyrwania się z kręgu samotności konfrontowana jest z ludzkim egoizmem i materializmem. Miłość i pieniądze to film utrzymany w tonacji słodko-gorzkiej - zabawnym epizodom towarzyszą przejmujące, smutne w wymowie historie. Z całości wyłania się obraz współczesnego człowieka, mieszkańca wielkiego miasta, rozdartego między uczuciem a prozą życia. Na szczególną uwagę zasługują kreacje Steve'a Buscemi i Rosario Dawson. Za zdjęcia odpowiedzialny był operator polskiego pochodzenia, Stephen Kazmierski.