Mleko

Süt, Turcja 2008

Yusuf wraca na prowincję. Kiedy jego matka wdaje się w romans z zawiadowcą stacji, chłopak czuje się zdradzony. Kroplą, która przelewa czarę goryczy, jest dla niego powołanie do wojska.

Reżyseria:Semih Kaplanoglu

Czas trwania:130 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Dramat obyczajowy

Mleko w telewizji

  • Melih Selcuk

    jako Yusuf

  • Basak Köklükaya

    jako Zehra

  • Riza Akin

    jako Ali Hoca

  • Saadet Aksoy

    jako Semra

  • Alev Uçarer

    jako Kemal

  • Serif Erol

    jako Istasyon Sefi

  • Semih Kaplanoglu

    Scenariusz

  • Semih Kaplanoglu

    Reżyseria

  • François Quiqueré

    Montaż

  • Özgür Eken

    Zdjęcia

  • Semih Kaplanoglu

    Producent

Opis programu

Pokazywana na 4. festiwalu Filmy Świata Ale Kino! druga część tzw. "trylogii Yusufa" w reżyserii jednego z najbardziej nagradzanych współczesnych tureckich filmowców, Semiha Kaplanoglu. Przed seansem gościem programu w "Kino Mówi" będzie reżyser filmu. Po ukończeniu szkoły średniej Yusuf (Melih Selcuk) wraca na rodzinną prowincję. Jego pasją jest pisanie wierszy, powołaniem okazuje się jednak praca na gospodarstwie, które prowadzi jego samotna matka. Yusuf więc zamiast poświęcić się poezji, musi sprzedawać mleko i wyrabiane ręcznie sery. Ale i ten pełen rutyny, bezpieczny świat, zatrzęsie się w posadach. Matka Yusufa, która wciąż jest atrakcyjną kobietą, chce na nowo ułożyć sobie życie. Kiedy wda się w romans z zawiadowcą stacji, Yusuf poczuje się zdradzony, a to popchnie go do myśli bardzo niebezpiecznych. Kroplą, która przeleje czarę goryczy, będzie zaś dla niego powołanie do wojska. "Mleko" to środkowa część opowiadanej wspak trylogii tureckiego reżysera Semiha Kaplanoglu o poecie Yusufie, w którego tym razem wcielił się aktor-amator Melih Selcuk. W otwierającym trylogię "Jajku" dorosły Yusuf powracał do rodzinnego domu już po śmierci swojej matki, aby tam poznać młodą dziewczynę Aylę. W zamykającym cykl "Miodzie", nagrodzonym w tym roku Złotym Niedźwiedziem w Berlinie, sześcioletni Yusuf, pod wpływem dziwnej opowieści swojego ojca Yakupa, traci głos, a jego rodzinę zaczynają nękać nieszczęśliwe zbiegi okoliczności. "Mleko", środkowa część, jest bodaj najbardziej radykalna formalnie. Historia nie jest tu opowiadana w tradycyjny, linearny sposób, ale układa się w zbór luźnych scen, które łączy atmosfera i bohaterowie.