Moderniści

The Moderns, USA 1988

Akcja rozgrywa się w środowisku literatów i malarzy amerykańskich, osiadłych w latach 20. XX w. w Paryżu i skupionych wokół Ernesta Hemingwaya oraz Gertrudy Stein.

Reżyseria:Alan Rudolph

Czas trwania:126 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komediodramat

Moderniści w telewizji

Galeria

Moderniści (1988) - Film
Moderniści (1988) - Film
Moderniści (1988) - Film
  • Moderniści (1988) - Film
  • Moderniści (1988) - Film
  • Moderniści (1988) - Film
  • Keith Carradine

    jako Nick Hart

  • Linda Fiorentino

    jako Rachel Stone

  • Wallace Shawn

    jako Oiseau

  • Geraldine Chaplin

    jako Nathalie de Ville

  • Kevin J. O'Connor

    jako Hemingway

  • Geneviève Bujold

    jako Libby Valentin

  • Alan Rudolph

    Reżyseria

  • Alan Rudolph

    Scenariusz

  • John Bradshaw

    Scenariusz

  • Scott Brock

    Montaż

  • Debra T. Smith

    Montaż

  • Toyomichi Kurita

    Zdjęcia

Opis programu

Środowisko literatów i malarzy amerykańskich, osiadłych w latach 20. w Paryżu i skupionych wokół Ernesta Hemingwaya oraz Gertrudy Stein. Ważną rolę odgrywają także Alice B. Toklas i paryski korespondent "Chicago Tribune", Oiseau. Nad Sekwaną bezskutecznie usiłuje zrobić karierę młody malarz Nick Hart. Bywa w salonie Gertrudy Stein, przyjaźni się z Hemingwayem. Oiseau publikuje od czasu do czasu na łamach swojej gazety jego rysunki i usiłuje namówić na wyjazd do Hollywood. W Paryżu przebywa też magnat przemysłowy Bertram Stone, który przyjechał tu, by nabyć kilka cennych płócien do swojej kolekcji. Jego piękna żona, Rachel, była niegdyś żoną Nicka, lecz ukrywa ten fakt przed Bertramem. Uwagi Stone'a nie uchodzi jednak poufałość, z jaką malarz odnosi się do niej. Zazdrosny o Rachel, nasyła na Nicka zbirów, którzy mają mu wybić z głowy umizgi. Pewnego dnia Nick dostaje od Libby Valentin, właścicielki znanej galerii, zamówienie na skopiowanie trzech obrazów: Matisse'a, C'zanne'a i Modiglianiego, należących do Nathalie de Ville. Nathalie pragnie porzucić męża i wyjechać z kochankiem do Ameryki. Zabezpieczeniem ich bytu za oceanem mają być właśnie owe trzy dzieła. Aby jednak mąż nie zauważył ich braku, Nathalie chce podsunąć na ich miejsce idealne kopie. Ale kiedy mąż niespodziewanie umiera, duplikaty przestają być potrzebne. Nathalie odmawia zapłaty za nie i zakrada się do pracowni Nicka, by zabrać swoją własność. Myli jednak perfekcyjnie wykonane falsyfikaty z oryginałami. Nick zauważa pomyłkę i postanawia obrócić to na własną korzyść. Za pośrednictwem Libby sprzedaje Stone'owi trzy wspaniałe obrazy, a za uzyskane pieniądze postanawia uciec z Rachel, którą nadal kocha. Na uroczystym pokazie kolekcji Stone'a zjawia się Nathalie i - przekonana, że nabył on odrzucone przez nią kopie - publicznie podważa prawdziwość dzieł. Ośmieszony i poniżony milioner, dając wiarę jej słowom, niszczy obrazy. Przerażona jego wybuchem wściekłości, Rachel znajduje schronienie u Nicka. Stone podąża jednak śladem żony.