Mulatka

Métisse / Café au lait, Francja/Belgia 1993

Pochodząca z Karaibów Mulatka Lola ma dwóch kochanków. Sytuacja miłosnego trójkąta komplikuje się, kiedy Lola zachodzi w ciążę. Cała trójka zastanawia się, kto jest ojcem dziecka.

Reżyseria:Mathieu Kassovitz

Czas trwania:95 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Mulatka w telewizji

  • Julie Mauduech

    jako Lola

  • Hubert Koundé

    jako Jamal

  • Mathieu Kassovitz

    jako Felix

  • Vincent Cassel

    jako Max

  • Tadek Lokcinski

    jako dziadek Feliksa

  • Jany Holt

    jako babcia Feliksa

  • Mathieu Kassovitz

    Scenariusz

  • Mathieu Kassovitz

    Reżyseria

  • Colette Farrugia

    Montaż

  • Jean-Pierre Segal

    Montaż

  • Pierre Aim

    Zdjęcia

  • Jean-Louis Daulne

    Muzyka

Opis programu

Debiut fabularny cudownego dziecka kina francuskiego, autora "Nienawiści" i "Gothiki", Mathieu Kassovitza. Pochodząca z Karaibów mulatka Lola (Julie Mauduech) ma dwóch kochanków. Pierwszy to Jamal (Hubert Koundé), czarnoskóry muzułmanin, bogaty i kulturalny młodzieniec z rodziny afrykańskich dyplomatów. Drugim kochankiem jest Felix (Mathieu Kassovitz), Żyd, ubogi chłopak z ulicy, zarabiający jako kurier rowerowy. Sytuacja wieloetnicznego, miłosnego trójkąta komplikuje się, kiedy Lola zachodzi w ciążę. Pytanie które zadaje sobie cała trójka brzmi oczywiście: kto jest ojcem? Dziewczyna być może zna odpowiedź, ale nawet jeżeli tak jest w istocie, nie zamierza jej wyjawić. Tymczasem Jamal i Felix zaczynają desperacką rywalizację o względy ciężarnej kochanki - każdy z nich jest przekonany, że Lola nosi właśnie jego dziecko. Debiut Kassovitza, który swój pierwszy film fabularny napisał, wyreżyserował i zagrał w nim główną rolę, narobił nad Sekwaną sporo zamieszania. 26-letni artysta został nominowany do Cezara i to zarówno jako reżyser jak i aktor. "Mulatka" to lekka i po francusku błyskotliwa komedia, jednak dla Kassovitza farsowa, zabawna fabuła była nie tyle celem samym w sobie, co pretekstem do pokazania rasowych napięć i społecznych kontrastów będących codziennością współczesnego, wieloetnicznego Paryża. Młody reżyser miał już wkrótce powrócić do tego tematu w swojej słynnej, wielokrotnie nagradzanej "Nienawiści" - szokującym obrazie tzw. trudnych przedmieść, ubogich dzielnic zamieszkanych przez arabskich i afrykańskich emigrantów. Jedną z głównych ról w tym filmie powierzył czarnoskóremu aktorowi Hubertowi Koundé, który w "Mulatce" wcielił się w Jamala.