Nieobecność

Polska 2014

Filmowa impresja o reżyserze Piotrze Łazarkiewiczu to mozaika złożona z fragmentów filmów i spektakli oraz z krótkich wypowiedzi i ze znaczącej obecności tych, z którymi bohater był związany.

Reżyseria:Magdalena Łazarkiewicz

Czas trwania:66 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Nieobecność w telewizji

Galeria

Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Nieobecność (2014) - Film
  • Magdalena Łazarkiewicz

    Autor

  • Magdalena Łazarkiewicz

    Scenariusz

  • Daniel Sokołowski

    Montaż

  • Daniel Zioła

    Montaż

  • Wojciech Todorow

    Zdjęcia

  • Adam Zapała

    Zdjęcia

Opis programu

Dokument o reżyserze Piotrze Łazarkiewiczu (1954 - 2008), o przerwanej z nim rozmowie, o bliskich i przyjaciołach. O mierzeniu się z jego nieobecnością i o tym, co przechodzą związani z nim ludzie, odkąd odszedł. "Nieobecność" w reżyserii Magdaleny Łazarkiewicz jest filmową impresją o jej zmarłym mężu. Nie jest to opowieść stricte biograficzna ani też streszczenie jego drogi twórczej, to raczej filmowa mozaika złożona z fragmentów etiud szkolnych, filmów fabularnych i dokumentalnych, spektakli telewizyjnychi teatralnych, wzbogaconych o krótkie wypowiedzi członków rodziny: Magdaleny i Gabrieli Łazarkiewicz, Antoniego Komasy - Łazarkiewicza, matki Cecylii oraz Agnieszki Holland, przyjaciół i współpracowników: Zbyszka Hołdysa, Remigiusza Grzeli, Pawła Felisa, Marii Seweryn, Teresy Budzisz - Krzyżanowskiej, Wiesława Komasy i ks. Wojciecha Drozdowicza. Ten film jest bardzo osobistą próbą zmierzenia się z pytaniem, jak opisać bliskiego człowieka, który odszedł? Jak nie osadzić go w sztywnym gorsecie epitafium? Jak zmierzyć się z doświadczeniem śmierci człowieka bliskiego, nie ograniczając się tylko do uczuć bolesnych, związanych ze stratą, tak by oddać jego pełny wymiar, a nie tylko wizerunek stworzony po jego odejściu.