Ostry poker w małym Tokio
Showdown in Little Tokyo, USA 1991
Od czterystu lat w Japonii istnieje organizacja kierująca się surowym kodeksem honoru. Teraz japońska mafia zamierza podbić Amerykę. Na odsiecz ruszają dwaj policjanci, których różni wszystko.
Reżyseria:Mark L. Lester
Czas trwania:95 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film sensacyjny
Dolph Lundgren
jako detektyw Kenner
Brandon Lee
jako Johnny Murata
Tia Carrere
jako Minako
Cary-Hiroyuki Tagawa
jako Yoshida
Toshiro Obata
jako Sato
Philip Tan
jako Tanaka
Stephen Glantz
Scenariusz
Caliope Brattlestreet
Scenariusz
Mark L. Lester
Reżyseria
Steven Kemper
Montaż
Robert A. Ferretti
Montaż
Mark Irwin
Zdjęcia
Opis programu
Małe Tokio, czyli dzielnica japońska w Los Angeles. Miastu zaczyna zagrażać Yakuza. Do walki stają dwaj policjanci - duet, który nie wróży nic dobrego. Chris Kenner (Dolph Lundgren) jest Amerykaninem wychowanym w Japonii; Johnny Murata (Brandon Lee) jest z pochodzenia Japończykiem, ale wychował się w Kaliforni. Chris przejął kulturę i dyscyplinę swojej drugiej ojczyzny, Johnny zaś to typowy młody, beztroski Amerykanin - niewiele go interesuje poza MTV, pizzą i ładnymi dziewczynami. Chris ma duszę samuraja, a jego ciało przypomina doskonałą maszynę. Johnny niewiele ma z duchowej siły swojego partnera, ale za to potrafi kilkoma kopniakami powalić na ziemię pięciu uzbrojonych ludzi. Ci dwaj zupełnie różni policjanci muszą stawić czoło sekretnej organizacji, z której potęgi mało kto zdaje sobie w Ameryce sprawę. Jeden to prawdziwy wojownik, drugi - zdolny spryciarz. Kiedy wkraczają razem do akcji, nic nie jest w stanie ich pokonać. W Japonii filmy o Yakuzie są niezwykle popularne, zrealizowano tam także kilka anglojęzycznych produkcji portretujących ten przerażający i fascynujący świat zbrodni. Showdown in Little Tokyo jest jednak pierwszym filmem, w którym japońska mafia została przeniesiona w amerykańskie realia. Film w ciekawy sposób pokazuje ciągłe dążenie do siebie i ścieranie się dwóch kultur - tradycyjnej japońskiej i nowoczesnej amerykańskiej - zarówno w wymiarze ogólnym (działalność Yakuzy w Los Angeles), jak i w osobach głównych bohaterów. Reżyser opowiada, że pomysł na film przyszedł mu do głowy po przeczytaniu artykułu w gazecie o wyłowieniu z rzeki w Los Angeles dwóch ciał pokrytych tatuażami od stóp do głów, co wskazywało, iż ofiary były członkami Yakuzy.