Panowie, dbajcie o żony
La Zizanie, Francja 1978
Wynalazca Guillaume podpisuje umowę z Japończykami na sprzedaż odkurzaczy do oczyszczania powietrza. Nie mając pozwolenia na budowę małej fabryki, na cele produkcji zajmuje własny dom.
Reżyseria:Claude Zidi
Czas trwania:97 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Panowie, dbajcie o żony w telewizji
Galeria
Louis de Funès
jako Guillaume Daubray-Lacaze
Annie Girardot
jako Bernadette Daubray-Lacaze
Julien Guiomar
jako Landry
Jean-Jacques Moreau
jako brygadzista
Geneviève Fontanel
jako pani Berger
Jacques François
jako prefekt
Hélène Bernardin
Drugi reżyser
Reynald Calcagni
Drugi reżyser
Jacques Santi
Drugi reżyser
Claude Renoir
Zdjęcia
Claude Zidi
Reżyseria
Monique Isnardon
Montaż
Opis programu
Małżeński konflikt postaw, czyli Louis de Funes i zaskakujące, komediowe oblicze Annie Girardot. Guillaume Daubray-Lacaze jest wynalazcą i przedsiębiorcą stojącym na czele fabryki odświeżaczy powietrza w małym francuskim miasteczku. Produkcja nowego typu odświeżacza idzie pełną parą, lecz prawdziwym wyzwaniem okaże się zlecenie od Japończyków. Ci chcą ogromnej partii odświeżaczy i dla Guillaume'a staje się jasne, iż fabryka nie podoła zamówieniu. Sprytny przedsiębiorca nie zamierza jednak tracić lukratywnego kontraktu i przenosi część produkcji do swojego domu. To początek prawdziwej gehenny. Bernadette, żona Guillaume'a, kobieta wyzwolona, promująca ekologiczny styl życia, nie może się pogodzić z pomysłami męża. Pewnego dnia, wyczerpana hałasem generowanym przez uruchomioną produkcję odświeżaczy, opuszcza dom i swojego małżonka. Drugie spotkanie na planie reżysera Claude'a Zidi i wielkiego komika Louisa de Funesa zaowocowało jedną z najlepszych, późnych ról genialnego Francuza. Kreacja de Funesa nie przytłacza jednak filmu. Nie mniejszym kunsztem aktorskim wykazuje się Annie Girardot, najczęściej kojarzona z dramatami czy kryminałami. Równie ciekawie wypada fabuła, która w ironicznym zwierciadle ukazuje małżeński konflikt postaw, metaforycznie i niezwykle żartobliwie przeciwstawiając ekspansję świata przemysłu i rodzącą się świadomość ekologiczną. Atutem obrazu Zidiego jest, tak konieczna dla dobrej komedii, lekkość opowiadania, wartka akcja i liczne celne gagi. Klasę filmu doceniono na festiwalu w Niemczech, przyznając nagrodę Golden Screen.