Via Pasolini, Włochy 2005
Pasolini w swojej twórczości obsesyjnie wracał do tematu śmierci i wolności, a w niektórych wierszach wręcz proroczo opisał swój koniec. Postrzegał siebie jako artystę, męczennika i prowokatora.
Sobota 11.06.2011 02:25
Poniedziałek 25.04.2011 03:30
Sobota 19.03.2011 10:20
Czwartek 10.03.2011 12:30
Wtorek 01.03.2011 14:50
Czwartek 24.02.2011 09:50
Sobota 19.02.2011 02:40
Wtorek 15.02.2011 17:50
Niedziela 06.02.2011 12:20
Sobota 29.01.2011 21:45
Pasolini w swojej twórczości obsesyjnie wracał do tematu śmierci i wolności, a w niektórych wierszach wręcz proroczo opisał swój koniec. Postrzegał siebie jako artystę, męczennika i prowokatora. W "Ewangelii według Mateusza" Matkę Boską zagrała matka reżysera Susanna, a Zbawiciela amatora kierowca ciężarówki. Reżyser nie doczekał premiery "Salo". 2 listopada 1975 roku jego zmasakrowane ciało znaleziono na plaży w Ostii. Dokument jest hipotetyczną ostatnią podróżą Pasoliniego, niemym filmem, fragmentami z jego życia złożonymi w jedną całość.
Pasolini opowiada swoją własną historię. O życiu, którego finał nastąpił 2 listopada 1975 roku, gdy jego zmasakrowane ciało znaleziono na plaży w Ostii. Do morderstwa przyznał się 17-letni Giusseppe Pelosi, męska prostytutka. Pasolini w swojej twórczości obsesyjnie wracał do tematu śmierci i wolności, a w niektórych wierszach wręcz proroczo opisał swój koniec. Co poza tym sądzi o sobie samym, swojej rodzinie i pracy? Jego głos, gesty, język i myśli. Postrzegał siebie jako artystę, męczennika i prowokatora. W "Ewangelii według Mateusza" Matkę Boską zagrała matka reżysera Susanna, a Zbawiciela amator - kierowca ciężarówki, w "Chlewie" bohater odczuwa pociąg erotyczny tylko do świń, "Włóczykij" i "Mama Roma" traktują o prostytucji, "Medea" o rozpuście i matce, która zabija swoje dzieci. Pasolini nie doczekał premiery "Salo" na podstawie "120 dni Sodomy" markiza de Sade'a. Pokazana na chłodno seria okrucieństw, perwersji i zbrodni dokonanych przez żołnierzy SS na uwięzionych młodych ludziach, to kino niemalże nie do obejrzenia. Dokument jest hipotetyczną ostatnią podróżą Pasoliniego, niemym filmem, fragmentami z jego życia złożonymi w jedną całość, mottem "wyrazić siebie i umrzeć".
Telemagazyn z wydaniem magazynowym: