Piękno w twoich oczach
Beauty, USA 1998
Malarka przybywa do posiadłości ekscentrycznego samotnika i dziedzica wielkiej fortuny, by namalować jego portret. Serdeczna i naturalna Alix przełamuje nieufność oszpeconego chorobą gospodarza.
Reżyseria:Jerry London
Czas trwania:120 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film obyczajowy
Janine Turner
jako Alix Miller
Jamey Sheridan
jako Lee Crompton
Linden Ashby
jako Mark Kramer
Shirley Broderick
jako pani Greaves
Malcolm Stewart
jako McClellan
Kevin McNulty
jako dr Braedon
Selma Thompson
Scenariusz
Jerry London
Reżyseria
Jonathan Freeman
Zdjęcia
Dana Kaproff
Muzyka
Opis programu
Współczesny wariant opowieści o "Pięknej i Bestii" adresowany głównie do damskiej widowni. Alix Miller jest malarką, talent odziedziczyła po ojcu, Alexandrze, z którym mieszka od śmierci matki. Pewnego dnia ojciec otrzymuje list od Lee Cromptona, ekscentrycznego samotnika i dziedzica wielkiej fortuny, który - zgodnie z tradycją swej rodziny - prosi go o namalowanie portretu. Alexander wykonał przed laty wspaniały portret jego nieżyjącego już ojca, Lee uznał więc, że może ponownie zatrudnić tego samego artystę. Ale starszy pan nie czuje się już na siłach, aby sprostać zadaniu. Wysyła więc do położonej daleko w górach posiadłości Cromptonów swą córkę, pewien, że znakomicie go zastąpi. Oszpecony akromegalią Lee Crompton rzadko opuszcza dom, w którym oprócz niego przebywa tylko oddana służąca, ukrywa się przed ludźmi i pisuje pod pseudonimem powieści grozy. Przyjazd pięknej, młodej dziewczyny zamiast spodziewanego starszego pana wprawia go w popłoch. Zwleka dwa dni, zanim wreszcie zdecyduje się spotkać ze swym gościem. Serdeczność i naturalność Alix ośmielają go na tyle, że oboje mogą przystąpić do pracy. W przerwach między sesjami coraz więcej ze sobą rozmawiają, spacerują po okolicy, jeżdżą na łyżwach. Pod odstręczającą powierzchownością Lee Alix dostrzega wrażliwego, inteligentnego, ale bardzo samotnego człowieka, któremu nieuleczalna choroba odebrała radość życia. Stopniowo budzi się w niej przyjaźń, a z czasem także miłość do niego. Na jej wyznanie Lee reaguje jednak gwałtownym wybuchem. W przeszłości przeżył już wielki zawód miłosny, boi się ponownie zaangażować, nie wierzy, żeby ktoś był w stanie naprawdę go pokochać. Nie chce też skazywać Alix na życie w izolacji, do jakiej sam jest zmuszony. Nie ma nawet odwagi obejrzeć powstającego na płótnie portretu w obawie, że nie zniesie widoku własnej brzydoty. Urażona jego brakiem zaufania i uporem, malarka wraca do domu.