Porno saga

The Sarnos, Norwegia/Szwecja

Joseph W. Sarno, reżyser i scenarzysta, to jeden z pionierów kina sex-exploitation lub sexploitation, czyli niskobudżetowych filmów z gatunku miękkiego porno. Film jest portretem życia reżysera.

Reżyseria:Wiktor Ericsson

Czas trwania:78 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Galeria

Porno saga () - Film
Porno saga () - Film
Porno saga () - Film
  • Porno saga () - Film
  • Porno saga () - Film
  • Porno saga () - Film
  • Wiktor Ericsson

    Reżyseria

Opis programu

Joseph W. Sarno, amerykański reżyser i scenarzysta, to jeden z pionierów kina sex-exploitation lub sexploitation, czyli niskobudżetowych, często amatorskich filmów z gatunku miękkiego porno. Film jest portretem życia reżysera, a także historią jego długoletniego związku z kochającą i niezwykle lojalną żoną Peggy Steffans Sarno - jego muzą i aktorką, która grała w filmach męża. Dokument pokazywany był na Planete+ Doc Film Fest w 2014 roku. Joseph W. Sarno to amerykański reżyser i scenarzysta, jeden z pionierów kina sex-exploitation lub sexploitation, czyli niskobudżetowych, często amatorskich filmów z gatunku miękkiego porno. Znany z prostego stylu i zainteresowania psychologiczno-seksualną perspektywą, jest autorem ponad 100 filmów z tego gatunku, jak również miękkiego i twardego porno, w tym "Sin in the Suburbs" (1964), "Moonlighting Wives" (1966), czy "The Bed and How to Make It!" (1966). Jako jeden z niewielu przedstawicieli kina porno zyskał uznanie krytyki, a retrospektywy jego filmów pokazywane były na festiwalach w Turynie, Nowym Jorku, czy Patingris. Film jest portretem życia reżysera, zwanego "Ingmarem Bergmanem 42 ulicy", a także historią jego długoletniego związku z kochającą i niezwykle lojalną żoną Peggy Steffans Sarno - jego muzą i aktorką, która grała w filmach męża. Śledzimy tu losy 88-letniego Sarno, który próbuje zrealizować nowy filmowy projekt - skupione na kobietach miękkie porno, utrzymane w jego starym stylu. Obserwujemy, jak pracuje podczas zimy w Nowym Jorku, a potem wypoczywa latem w Szwecji. Poznajemy również nieznane fakty z jego biografii, w tym kilka tragicznych historii, które silnie wpłynęły na życie Sarno i jego żony. Dowiadujemy się również, że Sarno fascynował się kinem Ingmara Bergmana, a w swych filmach wykorzystywał charakterystyczne dla niego długie ujęcia, specyficzne oświetlenie i podobny styl gry aktorskiej. Mamy też szansę obejrzeć fragmenty jego filmów, które znacznie różniły się od innych obrazów tego gatunku, bo nie przedstawiały kobiet jako ofiar, lecz opowiadały o ich wyzwoleniu z opresji, seksualnych eksperymentach lub przemocy. Film jest nie tylko wzruszającym opisem miłości zupełnie wyjątkowej pary ludzi, którzy potrafili zrealizować swoje pasje bez względu na koszty i nadać pornografii cechy artyzmu, lecz również interesującym wglądem w historię współczesnego kina.