Przerwane objęcia

Los abrazos rotos, Hiszpania 2009

Reżyser i scenarzysta Mateo Blanco przed laty przeżył romans z kochanką producenta. Po latach syn przedsiębiorcy zamawia u Matea scenariusz. Bohaterem filmu ma być syn, który chce pomścić ojca.

Reżyseria:Pedro Almodóvar

Czas trwania:123 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Melodramat

Przerwane objęcia w telewizji

Galeria

Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Przerwane objęcia (2009) - Film
  • Penélope Cruz

    jako Lena

  • Lluís Homar

    jako Mateo Blanco/Harry Caine

  • Blanca Portillo

    jako Judit García

  • José Luis Gómez

    jako Ernesto Martel

  • Rubén Ochandiano

    jako Ray X

  • Tamar Novas

    jako Diego

  • Óscar Abades

    Kaskader

  • Mirella de la Puente

    Charakteryzacja

  • Marta Blasco

    Scenografia

  • Pilar Revuelta

    Scenografia

  • Alberto Iglesias

    Muzyka

  • Rodrigo Prieto

    Zdjęcia

Opis programu

Bogaty przedsiębiorca Ernesto Martel uwodzi swą sekretarkę Lenę, jednak po pewnym czasie dziewczyna spotyka prawdziwą miłość swojego życia, reżysera Mateo Blanco. Lena pragnie zerwać z biznesmenem, lecz ten nie cofnie się przed niczym, by zatrzymać ją przy sobie. "Autor"Matadora"zdarł wszystkie maski i stworzył jedno ze swoich najbardziej osobistych dzieł. Jego bohater jest reżyserem, używa dawnego pseudonimu Almodóvara i nosi jego ubrania z lat 90. Kręcony przez niego obraz nazywa się"Dziewczyny i walizki", ale to tak naprawdę"Kobiety na skraju załamania nerwowego"- wczesny film, dzięki któremu czołowy animator madryckiej La Movida Modrilena zaczął być traktowany poważnie. Mistrz europejskiego kina wraca więc do swoich początków i spowiada się widzowi z największej namiętności - kina - pisał po premierze "Przerwanych objęć"jeden z krytyków. W tym filmie Almodovar po raz kolejny sięgnął po swoją ulubioną stylistykę - melodramat prowokacyjnie balansujący na granicy telenowelowego kiczu, ale niepostrzeżenie przeradzający się w prawdziwą sztukę. Odmienna od wielu dzieł Hiszpana jest natomiast temperatura emocjonalna jego dzieła - niemal zupełnie pozbawiona drapieżności i frywolnego igrania z obyczajowymi tabu. Jej miejsce zajmuje zaprawiona łagodną melancholią stoicka refleksja właściwa ludziom robiącym bilans z całego życia."Przerwane objęcia"to także pełna erudycyjnych cytatów zabawa wytrawnego mistrza z filmową formą. Dzięki niezwykłej zręczności narracyjnej Almodovara oraz kunsztowi jego operatora, Rodrigo Prieto, melodramatyczna konwencja nierzadko"skręca"w kierunku thrillera, dramatu rodzinnego lub - najczęściej - filmu noir. Podobnie stylizowana jest też trójka głównych bohaterów. Na pierwszy rzut oka są oni kalkami postaci wielokrotnie eksploatowanych przez"czarne"kino gangsterskie - obsesyjnie zazdrosny milioner, femme fatale i szaleńczo w niej zadurzony kochanek, z którym planuje zacząć"nowe życie". Jednak dzięki znakomitemu aktorstwu Pelnelope Cruz, Lluisa Homara i Jose Luisa Gomeza dramatyczne losy protagonistów, zamiast szeleścić Chandlerowskim brudnopisem, nabierają rysów życiowej wiarygodności, angażując emocje widza i sprawiając, że ponad dwie godziny projekcji mija niepostrzeżenie. Hiszpania, czasy współczesne. Harry Caine, niewidomy autor cenionych scenariuszy i opowiadań przypadkiem dowiaduje się o śmierci zamożnego biznesmena Ernesto Martela. Wkrótce odwiedza go też tajemniczy młody człowiek, ukrywający się pod pseudonimem Ray X. Pragnie on namówić Caine'a do współpracy nad scenariuszem własnego pomysłu. Harry jednak, tknięty niespokojnym przeczuciem, wyprasza przybysza za drzwi. Pomaga mu w tym Diego, syn wieloletniej przyjaciółki i producentki filmowej Judit Garcii. Kiedy wkrótce Judit wyjeżdża do Stanów Zjednoczonych w poszukiwaniu pieniędzy na nowy film, Diego podczas klubowej imprezy nieświadomie wypija drinka suto zaprawionego narkotykami.