Szczodre serce
The Ponder Heart, USA 2001
Daniel Ponder, spadkobierca rodzinnej fortuny, wiedzie spokojne życie w pewnym miasteczku. Któregoś dnia ojciec uznaje, że czas, by syn się ożenił.
Reżyseria:Martha Coolidge
Czas trwania:91 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Szczodre serce w telewizji
Peter MacNicol
jako Daniel
JoBeth Williams
jako Edna Earle Ponder
Angela Bettis
jako Bonnie Dee Peacock
Boyce Holleman
jako dziadek Ponder
Jenifer Lewis
jako Narcissa Wingfield
Victor Slezak
jako Ovid Springer
Martha Coolidge
Reżyseria
Gail Gilchriest
Scenariusz
Johnny E. Jensen
Zdjęcia
Grant Geissman
Muzyka
David Finfer
Montaż
Opis programu
J. Hopper, Shari Schneider, Nathaniel Lee Jr., James Michael Bailey, Judy Garwood. Stary kawaler zostaje zmuszony do ożenku. Peter MacNicol kojarzony jest głównie z ekranem telewizyjnym (serial Ally McBeal). Znakomity w rolach drugoplanowych, najczęściej obsadzany w komediach, potrafi ujawnić skalę swojego talentu także w kreacjach mniej jednoznacznie komediowych. Wujek Daniel to spadkobierca dużej fortuny i jednocześnie poczciwy człowiek, który chętnie pomaga potrzebującym. Daniel żyje spokojnym, lekko ekscentrycznym życiem kawalera. Jego poczynaniom, szczególnie tym finansowym, z zaniepokojeniem przygląda się siostrzenica Edna. Niebawem pojawia się pomysł, aby wieczny kawaler w końcu się ożenił. Daniel niechętnie odnosi się do tego pomysłu, lecz w końcu ulega. Wybór pada na młodziutką Bonnie Dee Peacock. Wkrótce po ślubie dochodzi do tragedii. Szczodre serce to komediodramat w wątkiem sensacyjnym. Film powstał na podstawie powieści Eudory Welty - pisarki, której twórczość jest osadzona w realiach Południa Stanów Zjednoczonych lat 30. XX wieku. Twórcy znakomicie oddali małomiasteczkowy klimat amerykańskiej prowincji, co widać w scenografii, kostiumach, ale i dialogach. Peter MacNicol tworzy wielowymiarową, intrygującą, a jednocześnie wzbudzającą sympatię postać wujka Daniela. Nad całością unosi się duch filmów Capry, przypominając, że fabuła to nie wszystko - liczy się także forma opowiadania oraz klasa ekipy filmowej.