Teleskop Hubble'a odkrywa wszechświat

Hubble Space Telescope, Japonia 2010

• Czas trwania: 55 minut, Gatunek: Film dokumentalny

Teleskop Hubble'a odkrywa wszechświat w telewizji

ZwińRozwiń

Opis programu

ZwińRozwiń

W styczniu 2010 r. NASA oświadczyła, że Teleskop Hubble'asfotografował odległe zakątki Kosmosu. To niezwykłe osiągnięcie było możliwe dzięki modyfikacjom, jakim poddano Teleskop w 2009 roku. Wszechświat powstał 13,7 miliarda lat temu w wyniku "Wielkiego Wybuchu". Prymitywne obiekty astronomiczne, jakie powstały tuż po wybuchu, uchwycił Teleskop Hubble'a w 2010. Na podstawie wykonanych zdjęć naukowcy próbują przybliżyć się do rozwikłania zagadki narodzin Wszechświata. Dokument przedstawia najnowsze odkrycia i teorie na ten temat.

Dokument o powstawaniu Wszechświata na podstawie najnowszych zdjęć wykonanych przez Teleskop Hubble'a. W styczniu 2010 NASA oświadczyła, że Teleskop Hubble'a, krążący w przestrzeni 600 kilometrów nad Ziemią, sfotografował odległe zakątki Kosmosu. To niezwykłe osiągnięcie było możliwe dzięki modyfikacjom, jakim poddano Teleskop w 2009 roku. Wszechświat powstał 13,7 miliarda lat temu w wyniku "Wielkiego Wybuchu". Prymitywne obiekty astronomiczne, jakie powstały tuż po wybuchu, uchwycił Teleskop Hubble'a w 2010. Na podstawie wykonanych zdjęć naukowcy próbują przybliżyć się do rozwikłania zagadki narodzin Wszechświata. Dokument przedstawia najnowsze odkrycia i teorie na ten temat, wzbogacony jest też pięknymi zdjęciami wykonanymi przez Teleskop.