Tom at the Farm, Kanada/Francja 2012
Młody chłopak przybywa na pogrzeb swojego kochanka. Wkrótce między nim a rodziną zmarłego, która nie wiedziała o jego istnieniu, zaczyna toczyć się niepokojąca gra.
Odnoszący sukcesy copywriter, Tom, przeżywa osobistą tragedię. Jego kochanek Guillaume umiera. Mężczyzna opuszcza Montreal i jedzie na pogrzeb partnera, który ma się odbyć w jego rodzinnych stronach. Na miejscu okazuje się, że nikt z rodziny Guillaume'a nie wiedział o jego istnieniu. Matka zmarłego jest przekonana, że jej syn miał narzeczoną, a najstarszy brat żąda od Toma dyskrecji. Zależy mu na dobrym imieniu rodziny, a także uczuciach pogrążonej w żałobie rodzicielki. Między nim a Tomem zaczyna się dziwna gra.
Młody chłopak przybywa na pogrzeb swojego kochanka. Wkrótce między nim a rodziną zmarłego zaczyna toczyć się dziwna, coraz bardziej niepokojąca gra. Tom (Xavier Dolan) jest młodym, odnoszącym sukcesy copywriterem, który przeżywa osobistą tragedię. Jego kochanek Guillaume umarł i niedługo ma odbyć się jego pogrzeb. Mężczyzna opuszcza Montreal i jedzie na wieś, w rodzinne strony swojego partnera. Na miejscu przeżywa szok. Okazuje się, że nikt z rodziny Guillaume'a nie wiedział o jego istnieniu. Matka (Lise Roy) jest święcie przekonana, że jej syn miał narzeczoną, a najstarszy brat (Pierre-Yves Cardinal) żąda od Toma dyskrecji. Zależy mu na dobrym imieniu rodziny, a także uczuciach pogrążonej w żałobie matki. Między nim a Tomem zaczyna się dziwna gra. Kolejny błyskotliwy film autora głośnych obrazów Zabiłem moją matkę, Wyśnione miłości i Na zawsze Laurence. Czwarta z kolei fabuła młodziutkiego Kanadyjczyka, uważanego za jedno z najbardziej niezwykłych zjawisk we współczesnym kinie, to pełen mrocznych rodzinnych tajemnic i hitchcockowskiego suspensu thriller psychologiczny, oparty na tak samo zatytułowanej sztuce Michaela Marca Boucharda. Dolan zagrał też sugestywnie głównego bohatera, chłopaka, który przybywa na odludną farmę, by wziąć udział w pogrzebie swojego kochanka. Wieloznaczny, podszyty erotyzmem obraz przykuwa uwagę złowieszczą atmosferą i stopniowo narastającym napięciem. Tak jak w poprzednich filmach Dolana, intrygująca jest również warstwa wizualno-muzyczna. Film wzbudził entuzjazm na MFF w Wenecji, gdzie zdobył nagrodę FIPRESCI i nominację do Złotego Lwa. Dolanowi partnerują uhonorowana za swoją kreację nagrodą krytyków Vancouver Lise Roy (Inwazja barbarzyńców, La peau blanche) oraz elektryzujący Pierre-Yves Cardinal (Politechnika, serial Młode wilki), który otrzymał za rolę Francisa nominację do kanadyjskiej nagrody Genie.
Telemagazyn z wydaniem magazynowym: