Trudne powroty
Disappearing Acts, USA 2000
Franklin zajmuje się remontami i drobnymi naprawami. Do mieszkania, które właśnie odnowił na wysoki połysk, wprowadza się Zora, nauczycielka muzyki i początkująca piosenkarka.
Reżyseria:Gina Prince
Czas trwania:120 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Trudne powroty w telewizji
Lisa Jones
Scenariusz
Terry McMillan
Scenariusz
Gina Prince
Reżyseria
Tami Reiker
Zdjęcia
Allen Cato
Muzyka
Opis programu
Zora Banks (Sanaa Lathan) jest trzydziestoletnią nauczycielką muzyki, ma jednak znacznie większe ambicje niż praca w szkole. Zora marzy o karierze piosenkarki. Aby zaoszczędzić pieniądze na zarejestrowanie swoich pierwszych studyjnych nagrań demo, bohaterka przeprowadza się z Manhattanu na Brooklyn, gdzie czynsze są znacznie niższe. Budynek, w którym znajduje się jej nowe mieszkanie jest akurat w remoncie. Jednym z robotników, którzy pracują przy renowacji kamienicy jest Franklin Swift (Wesley Snipes). Przystojny budowlaniec z trudem wiąże koniec z końcem; nie ma stałej pracy, boryka się z niedokończonym rozwodem, musi płacić alimenty. Pomiędzy Zorą i Franklinem rodzi się miłość. Para bohaterów próbuje ułożyć sobie razem życie przezwyciężając dzielące ich różnice społeczne. Do Terry McMillan przylgnęła opinia bezlitosnego krytyka mentalności i zachowań czarnoskórych mężczyzn. Autorka nie kryje feministycznych poglądów i z ich perspektywy opisuje życie codzienne Afroamerykanów. Kobiecy punkt widzenia dominuje także w telewizyjnej adaptacji wczesnej, bestsellerowej powieści McMillan "Trudne powroty" w reżyserii obiecującej młodej autorki Giny Prince-Bythewood. Film wyprodukował jeden z najbardziej popularnych współczesnych aktorów afroamerykańskich, Wesley Snipes. Gwiazdor zagrał również w "Trudnych powrotach" główną rolę. Doskonale wyszkolony we wschodnich sztukach walki aktor kojarzony jest dziś przede wszystkim z efektownymi filmami sensacyjnymi. W "Trudnych powrotach", realistycznym, chwilami gorzkim obrazie obyczajowym, Snipes, który zaczynał karierę od występów w społecznych dramatach Spike'a Lee, przypomina, że jego aktorskie możliwości wykraczają daleko poza popisy kung-fu oraz role w rodzaju tej, którą kreował w kolejnych częściach "Blade'a".