Trzy kroki od miłości
Polska 1987
Sylwia jest utalentowaną tancerką w zespole Teatru Wielkiego. Jej mąż, Andrzej, młody reżyser filmowy, nawiązuje romans z Edytą, sekretarką grupy zdjęciowej. Sylwia usiłuje popełnić samobójstwo.
Reżyseria:Ryszard Rydzewski
Czas trwania:95 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Melodramat
Trzy kroki od miłości w telewizji
Marzena Manteska
jako Sylwia
Jolanta Grusznic
jako Agata
Jan Frycz
jako Andrzej
Maria Probosz
jako Edyta
Zdzisław Wardejn
jako Pauliński
Waldemar Izdebski
jako Jacek
Ewa Przybylska
Scenariusz
Ryszard Rydzewski
Scenariusz
Ryszard Rydzewski
Reżyseria
Maria Orłowska
Montaż
Jerzy Szurowski
Zdjęcia
Fryderyk Chopin
Muzyka
Opis programu
"Trzy kroki od miłości" to kolejny film, w którym Ryszard Rydzewski podjął swoje ulubione tematy: codzienne problemy młodych ludzi, początki ich karier, marzenia o miłości i zawodowym sukcesie. Tak było w debiutanckich "Akwarelach", czy "Alabamie", tak jest i w "Trzech krokach... ". Główną bohaterką filmu jest Sylwia - tancerka Teatru Wielkiego, która przygotowuje się do życiowej roli Julii w balecie Piotra Czajkowskiego. Pech jednak chce, że spada ze schodów. Konsekwencje pozornie niegroźnego upadku są bardzo poważne. Dziewczyna musi się poddać operacji kręgosłupa. Podczas pobytu w szpitalu popada w depresję. Traci wiarę w powrót do zdrowia i zawodu. Na szczęście, jest przy niej przyjaciółka Agata, która namawia ją do prób chodzenia o kulach. O wiele mniej interesuje się Sylwią jej mąż - początkujący reżyser Andrzej, bardziej zajęty romansowaniem z koleżanką. Jednak kiedy Sylwia wraca do domu, otacza ją troskliwą opieką. Nie trwa to wszakże długo. Frustracje z powodu niepowodzeń w pracy zaczyna wyładowywać na żonie. Wreszcie pewnego dnia odchodzi. Osamotniona Sylwia popada w rozpacz. Na szczęście z pomocą znów przychodzi Agata... Rydzewski zrealizował swój film we wnętrzach naturalnych i autentycznej scenerii Warszawy. W drugoplanowych rolach wystąpiły tancerki Teatru Wielkiego i znany choreograf Witold Gruca. Dwie najważniejsze kreacje reżyser powierzył młodym aktorkom - Jolancie Grusznic i Marzenie Manteskiej (obecnie popularna dziennikarka i prezenterka Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego). Obie - jak pisał jeden z krytyków - "stworzyły sugestywne sylwetki głównych bohaterek, skontrastowanych pod względem charakteru i stosunku do życia". Dzięki dobremu aktorstwu mniej widoczne są słabsze strony filmu, jak choćby niedopracowany scenariusz.