W cieniu Wezuwiusza

Italie - Cote Sud: Naples, Capri, Amalii, Francja 2009

Widzowie zobaczą Neapol, Capri i Amalfi. Przewodnikami po tej części Włoch są historyk i autor książek o Neapolu, solistka opery neapolitańskiej, właściciel pizzerii oraz kronikarz Capri.

Czas trwania:70 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

W cieniu Wezuwiusza w telewizji

Opis programu

kontrastów. Zaledwie kilkanaście kilometrów od tej najgęściej zaludnionej metropolii Europy znajduje się malownicze wybrzeże Amalfina i romatyczyna Capri. Przewodnikami po tej części południowych Włoch jest czwórka pasjonatów: Gennaro Toscano, historyk i autor książek o Neapolu, Patrizia Porzio, solistka opery neapolitańskiej, Gino Sorbillo, młody właściciel pizzerii z tradychami i Roberto Gianani, kronikarz Capri. Każde z nich pokazuje Neapol, Capri i Amalfi, jakiego nie poznamy z przewodników. Nepaol narodził się dwa i pół tysiąca lat temu, gdy przybyli tu Grecy. Miasto wybudowano wzdłuż jednej ulicy, która do dziś stanowi jego główną atrakcję. Dwukilometrowa ruchliwa Spaccanapoli przecina miasto na pół. To serce miasta, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego. Neapol i region wokół niego pełne są kontrastów. Zaledwie kilkanaście kilometrów od tej najgęściej zaludnionej metropolii Europy znajduje się malownicze wybrzeże Amalfina i romatyczna Capri. Przewodnikami po tej części południowych Włoch jest czwórka pasjonatów: Gennaro Toscano, historyk sztuki i autor książek o Neapolu, Patrizia Porzio, solistka opery neapolitańskiej, Gino Sorbillo, młody właściciel pizzerii z tradycjami i Roberto Gianani, kronikarz Capri. Każde z nich pokazuje Neapol, Capri i Amalfi, jakiego nie poznamy z przewodników. Gennaro Toscano, który pisze właśnie książkę o kościołach Neapolu, twierdzi, że kwintesencją tego miasta jest obraz Caravaggia "Siedem uczynków miłosierdzia". Dzieło Caravaggia zdobi ołtarz główny XVII - wiecznego kościoła Monte della Misericordia. Caravaggio namalował ten obraz jesienią 1606 roku, kiedy po zabójstwie pewnego młodzieńca w Rzymie uciekł stamtąd do Neapolu. Tu od razu otrzymał intratne zlecenie - bractwo zapłaciło za ten obraz 400 dukatów. Kaplica, w której wisi obraz, wciąż należy do bractwa. Tłem obrazu są ulice XVII - wiecznego Neapolu. Malarz przedstawił Neapol jako miasto kontrastów: piękno, a tuż obok brzydota. Światło, a obok głęboki cień.