W zalewie reklamy

You're Soaking In It, Kanada 2017

Współcześnie reklama jest spersonalizowana, interaktywna i doskonale dopasowana do preferencji konsumentów. Tworzona jest w oparciu o wnikliwe badania wykorzystujące najnowsze technologie.

Reżyseria:Scott Harper

Czas trwania:72 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

W zalewie reklamy w telewizji

Galeria

W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • W zalewie reklamy (2017) - Film
  • Scott Harper

    Reżyseria

  • Andrew Burnstein

    Producent

  • Erica Leendertse

    Producent

Opis programu

Współczesna reklama jest nie tylko wszechobecna, ale też zupełnie inna niż jeszcze kilka lat temu. Reklama jest dziś spersonalizowana, interaktywna i doskonale dopasowana do preferencji poszczególnych grup konsumentów. Jest tworzona na podstawie solidnych badań różnych danych, z wykorzystaniem skomplikowanych algorytmów i najnowszej technologii. Dawne przeczucia czy kreatywna intuicja pracowników agencji reklamowych zostały zastąpione dokładną i wnikliwą obserwacją i analizą udostępnianych przez nas codziennie danych. Korzystając z luk prawnych i naszej niefrasobliwości lub lenistwa, firmy są w stanie gromadzić ogromne zasoby danych dotyczących każdego, kto korzysta z internetu. Ludzie z branży nazywają tę nową rzeczywistość reklamową "Dzikim Zachodem". Badacze rynku precyzyjnie prognozują preferencje konsumentów płatków śniadaniowych, mydła i papierosów. Co minuta w sieci pojawia się 400 godzin nowych treści. Ludzkie doświadczenia można katalogować. I temu służy analiza danych: porządkujemy to, co zastaliśmy i przedstawiamy w nowy sposób. Ludzkie reakcje można prześledzić. Trzeba tylko dobrych analityków, twórców programów i algorytmów, którzy mają dostęp do danych. Jedno kliknięcie wystarczy, żeby firma, która ma odpowiedni budżet, wiedziała z góry, co zrobimy. Ten dokument ukazuje kulisy procesu gromadzenia naszych danych i tworzenia zindywidualizowanych, "chodzących za nami" reklam, których zadaniem jest wpłynięcie na nasze decyzje w chwilach naszej słabości. Czy współczesna reklama to niedozwolona ingerencja w naszą prywatność, czy cena, jaką godzimy się płacić za bezpłatny dostęp do internetu?