Witaj w domu, panie McDonald

Welcome Back, Mr. McDonald, Japonia 1997

Pewna radiostacja ma wyemitować nagrodzoną w konkursie audycję. Zanim to jednak nastąpi musi odbyć się próba. W trakcie jej realizacji wszyscy zaczynają wprowadzać poprawki do scenariusza.

Reżyseria:Koki Mitani

Czas trwania:105 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Witaj w domu, panie McDonald w telewizji

  • Toshiaki Karasawa

    jako Manabu Kudo

  • Kyoka Suzuki

    jako Miyako Suzuki

  • Masahiko Nishimura

    jako Tatsuhiko Ushijima

  • Keiko Toda

    jako Nokko Senbon

  • Jun Inoue

    jako Hiromitsu Hirose

  • Toshiyuki Hosokawa

    jako Hamamura Jo

  • Koki Mitani

    Scenariusz

  • Koki Mitani

    Reżyseria

  • Hirohide Abe

    Montaż

  • Kenji Takama

    Zdjęcia

  • Jun-Ichi Tozawa

    Zdjęcia

  • Takayuki Hattori

    Muzyka

Opis programu

Wyśmienita komedia o perypetiach pracowników tokijskiej stacji radiowej, która ma wyemitować słuchowisko napisane przez gospodynię domową. Tokijska radiostacja chce się trochę wypromować i organizuje konkurs na scenariusz słuchowiska, które potem zostanie wyemitowane na antenie. Główną nagrodę zdobywa gospodyni domowa Miyako (Kyôka Suzuki) i jej opowieść o rozpadającym się małżeństwie. Na początku wszystkie osoby zaangażowane w przedsięwzięcie, łącznie z producentem Ushijimą (Masahiko Nishimura), są podekscytowane, a ich praca układa się bez zarzutów. Szybko jednak wychodzi na jaw, że to tylko pozory. Jeden mały problem pociąga za sobą wysyp miliona nowych komplikacji. Zwariowane kino, w którym nie brakuje doskonałych gagów ani niespodziewanych zwrotów akcji. Za reżyserię tej przezabawnej komedii pomyłek odpowiedzialny był ceniony dramaturg i filmowiec Kôki Mitani (The Wow-Choten Hotel, The Magic Hour). Obraz, reżyserski debiut Mitaniego, jest autorską adaptacją jego sztuki teatralnej pod tym samym tytułem. W główne role bezbłędnie wcielili się m.in. Kyôka Suzuki (Zebraman, Blood and Bones), Masahiko Nishimura (Chroniony świadek, Powrót Godzilli), Toshiaki Karasawa (Niebieskie światło, Casshern) oraz najbardziej znany w tym gronie Ken Watanabe (Wyznania gejszy, Listy z Iwo Jimy), zdobywca nominacji do Oscara za drugoplanową kreację w Ostatnim samuraju. Obraz został wyróżniony czterema statuetkami przyznawanymi przez Japońską Akademię Filmową (nominowany był aż w 13 kategoriach) oraz nagrodą specjalną na MFF w Berlinie.