Witaj w domu, panie McDonald
Welcome Back, Mr. McDonald, Japonia 1997
Pewna radiostacja ma wyemitować nagrodzoną w konkursie audycję. Zanim to jednak nastąpi musi odbyć się próba. W trakcie jej realizacji wszyscy zaczynają wprowadzać poprawki do scenariusza.
Reżyseria:Koki Mitani
Czas trwania:105 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Witaj w domu, panie McDonald w telewizji
Toshiaki Karasawa
jako Manabu Kudo
Kyoka Suzuki
jako Miyako Suzuki
Masahiko Nishimura
jako Tatsuhiko Ushijima
Keiko Toda
jako Nokko Senbon
Jun Inoue
jako Hiromitsu Hirose
Toshiyuki Hosokawa
jako Hamamura Jo
Koki Mitani
Scenariusz
Koki Mitani
Reżyseria
Hirohide Abe
Montaż
Kenji Takama
Zdjęcia
Jun-Ichi Tozawa
Zdjęcia
Takayuki Hattori
Muzyka
Opis programu
Wyśmienita komedia o perypetiach pracowników tokijskiej stacji radiowej, która ma wyemitować słuchowisko napisane przez gospodynię domową. Tokijska radiostacja chce się trochę wypromować i organizuje konkurs na scenariusz słuchowiska, które potem zostanie wyemitowane na antenie. Główną nagrodę zdobywa gospodyni domowa Miyako (Kyôka Suzuki) i jej opowieść o rozpadającym się małżeństwie. Na początku wszystkie osoby zaangażowane w przedsięwzięcie, łącznie z producentem Ushijimą (Masahiko Nishimura), są podekscytowane, a ich praca układa się bez zarzutów. Szybko jednak wychodzi na jaw, że to tylko pozory. Jeden mały problem pociąga za sobą wysyp miliona nowych komplikacji. Zwariowane kino, w którym nie brakuje doskonałych gagów ani niespodziewanych zwrotów akcji. Za reżyserię tej przezabawnej komedii pomyłek odpowiedzialny był ceniony dramaturg i filmowiec Kôki Mitani (The Wow-Choten Hotel, The Magic Hour). Obraz, reżyserski debiut Mitaniego, jest autorską adaptacją jego sztuki teatralnej pod tym samym tytułem. W główne role bezbłędnie wcielili się m.in. Kyôka Suzuki (Zebraman, Blood and Bones), Masahiko Nishimura (Chroniony świadek, Powrót Godzilli), Toshiaki Karasawa (Niebieskie światło, Casshern) oraz najbardziej znany w tym gronie Ken Watanabe (Wyznania gejszy, Listy z Iwo Jimy), zdobywca nominacji do Oscara za drugoplanową kreację w Ostatnim samuraju. Obraz został wyróżniony czterema statuetkami przyznawanymi przez Japońską Akademię Filmową (nominowany był aż w 13 kategoriach) oraz nagrodą specjalną na MFF w Berlinie.