Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi

The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley, USA 2019

Podróż po Dolinie Krzemowej, pokazująca jej cienie i wypaczenia oraz kobietę, której udało się zjednać sobie inwestorów i zdobyć ogromne finansowanie dla produktu, który okazał się mistyfikacją.

Reżyseria:Alex Gibney

Czas trwania:119 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi w telewizji

Galeria

Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
  • Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
  • Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
  • Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
  • Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi (2019) - Film
  • Elizabeth Holmes

  • Tyler Shultz

  • Roger Parloff

  • Nancy Abraham

    Producent

  • Sara Bernstein

    Producent

  • Graydon Carter

    Producent

  • Jessie Deeter

    Producent

  • Erin Edeiken

    Producent

  • Alex Gibney

    Producent

Opis programu

Elizabeth Holmes przyjechała do Doliny Krzemowej z rewolucyjnym wynalazkiem medycznym. Małą, czarną skrzynką o nazwie "Edison", która była w stanie wykonać 200 testów w ciągu kilku minut z jednej kropli krwi. Podobnie jak Mark Zuckerberg, Steve Jobs i sam Thomas Edison, Holmes zamierzała zburzyć i zrewolucjonizować branżę. Haczyk? Wszystko to było kłamstwem, a sam system okazał się być mistyfikacją. Jedna z najgorętszych firm technologicznych 2014 roku - o wartości dziewięciu miliardów dolarów - legła w gruzach i odsłoniła słabości Doliny Krzemowej. Nagrodzony Oscarem reżyser dokumentu Alex Gibney (Taxi to the Dark Side) zabiera widzów w podróż po Dolinie Krzemowej, pokazując jej cienie i wypaczenia. Zwraca uwagę na płytkość tego miejsca, gdzie można wypromować się na kłamstwie. Pokazuje kobietę, której udało się zjednać sobie inwestorów i zdobyć ogromne finansowanie dla produktu, który okazał się być jedną wielką mistyfikacją.