Wynalazki doktora NakaMats

The Inventions of dr Nakamats, Wielka Brytania 2009

Doktor NakaMats ma na koncie 3 357 zastrzeżonych patentów. Choć kończy 80 lat, twierdzi, że wciąż jest młody i zamierza dalej pracować. Ludzie nazywają go największym wynalazcą świata.

Czas trwania:60 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Wynalazki doktora NakaMats w telewizji

Opis programu

Wszyscy w Japonii znają doktora NakaMats, wynalazcę rekordzistę, który ma na koncie 3 357 zastrzeżonych patentów. Choć kończy 80 lat, rozsadza go młodzieńcza energia. Jest przekonany, że dożyje stu czterdziestych czwartych urodzin. Jak zamierza tego dokonać? Zdaniem doktora, najważniejszym problemem ludzkości jest właśnie wydłużenie życia. Sam przyznaje, że większość ludzi nigdy nie słyszała o nim ani o jego wynalazkach. Ma nadzieję, że osoby, które zobaczą film, zrozumieją, do czego zmierza. Bo, jak twierdzi, wciąż jest młody i zamierza dalej pracować. Ludzie nazywają go największym wynalazcą świata. Dotychczas zastrzegł sobie ponad trzy tysiące patentów, a Thomas Edison miał na swoim koncie zaledwie 1093. Doktor NakaMats jako pierwszy wpadł na pomysł dyskietki. Opatentował także kij golfowy, choć początkowo ten rewolucyjny uchwyt i kopyto kija, które wymyślił, gdy miał 14 lat, miały ułatwić jego mamie pracę w kuchni. Dzięki małej pompce, też wymyślonej przez niego, sos sojowy automatycznie przepływa z butelki do dzbanuszka na stole. Jednym z wynalazków doktora jest "brain drink" - niezwykła herbatka, która zawiera 13 roślin leczniczych wspomagających pracę mózgu. Doktor NakaMats twierdzi, że w przeciwieństwie do innych wynalazców, nigdy nie kierował się żądzą zysku. Dla niego jedynym motorem jest miłość. Amerykańska Akademia Nauki wybrała największych naukowców w dziejach świata. Są to: Archimedes, Maria Skłodowska - Curie, Nikola Tesla, Michael Faraday... i dr NakaMats. Film jest opowieścią o niezwykłym Japończyku, który potrafi przegadać samą śmierć. Jest to zarazem wnikliwy portret współczesnej cywilizacji, w której kluczem do sukcesu są autoreklama, umiejętne kreowanie wizerunku oraz siła przebicia.