Zupa na puentach

Zupa na puentach, Polska 2013

Portret tancerza, choreografa, dyrektora baletu, reżysera - Emila Wesołowskiego. Twórcy towarzyszą artyście podczas prób, odwiedzają wraz z nim bliskie mu miejsca, przyglądają się, jak pracuje i uczy.

  • Czas trwania: 80 minut, Gatunek: Film dokumentalny
  • Reżyseria: Tomasz Drozdowicz, Maria Nockowska

Zupa na puentach w telewizji

ZwińRozwiń

Twórcy

  • Tomasz Drozdowicz Reżyseria
  • Maria Nockowska Reżyseria
  • Tomasz Drozdowicz Autor
  • Maria Nockowska Autor
  • Krzysztof Gromek Zdjęcia
  • Łukasz Gutt Zdjęcia
  • Jarosław Budzyński Zdjęcia
  • Tomasz Drozdowicz Zdjęcia

Więcej »

Opis programu

ZwińRozwiń

Filmowy portret znakomitego tancerza, choreografa, dyrektora baletu, reżysera - Emila Wesołowskiego. Twórcy towarzyszą artyście podczas prób, odwiedzają wraz z nim bliskie mu miejsca, przyglądają się, jak pracuje i uczy. Podstawowym spoiwem narracji jest obserwacja wyjątkowego wydarzenia - współczesnej rekonstrukcji jednego z najwybitniejszych autorskich dokonań Wesołowskiego, spektaklu "Powracające fale". Równolegle film pokazuje drogę artystyczną tancerza, jego młodość, początki kariery, pierwsze spektakle i występy gościnne.

Filmowy portret znakomitego tancerza, choreografa, dyrektora baletu, reżysera - Emila Wesołowskiego. Twórcy filmu towarzyszą artyście podczas prób, odwiedzają z nim bliskie mu miejsca, przyglądają się jak pracuje i uczy. Jednak podstawowym spoiwem narracji, jego osią, jest obserwacja wyjątkowego wydarzenia: współczesnej, dokonanej jedynie na potrzeby filmu, rekonstrukcji jednego z najwybitniejszych autorskich dokonań Wesołowskiego - spektaklu "Powracające fale". Równolegle film, wykorzystując dostępne archiwalia, pokazuje drogę artystyczną tancerza, jego młodość, początki kariery, pierwsze spektakle, występy gościnne, pierwsze własne realizacje i najsłynniejsze kreacje choreograficzne. O Wesołowskim opowiadają ludzie, z którymi współpracował i współpracuje: tancerze, reżyserzy, aktorzy, przyjaciele. I wreszcie żona artysty, Anna Staszak, z którą dzielił również życie zawodowe, gdyż była ona solistką baletu Conrada Drzewieckiego i Warszawskiego Teatru Wielkiego. To właśnie Drzewiecki twórca Polskiego Teatru Tańca, znakomity, światowej sławy choreograf, wywarł na Emila Wesołowskiego największy wpływ. Z tych kadrów i wypowiedzi jawi się obraz człowieka niezwykle utalentowanego, ale też ciepłego, otwartego na innych i bardzo pogodnego.

Komentarze

Skomentuj
  • Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin.

Ocena społeczności: - Głosów: 0

Telemagazyn poleca

Hity dnia

Wszystkie hity »

Logowanie

Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się.

×