5 powodów, dla których warto założyć sklep internetowy

Artykuł sponsorowany
Sprzedaż internetowa w ostatnich latach dynamicznie rośnie, co sprzyja powstawaniu sklepów internetowych. Ciężko dziś prowadzić efektywną i dochodową sprzedaż bez uruchomienia kanałów online. Cyfrowa rewolucja dotyka wszystkich – zarówno duże, wcześniej prosperujące jedynie w tradycyjnej sprzedaży firmy, jak i małe biznesy, które dopiero zaczynają. Twoje przedsiębiorstwo handlowe nie ma jeszcze sklepu online i rozważasz, czy to dobry pomysł? A może szukasz sposobu na biznes i jednym z pomysłów jest właśnie stworzenie sklepu internetowego?

Poznaj 8 (naszym zdaniem) głównych powodów, dla których warto założyć sklep internetowy:

1.Nowi klienci

Sprzedaż online daje nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych klientów. Powszechny dostęp do Internetu sprawia, że możemy dotrzeć do wielu ludzi nie tylko w całym kraju, ale i na świecie. Nie jesteś więc ograniczony lokalizacją sklepu czy siedziby firmy. Skuteczne sklepy internetowe to te, które umieją dotrzeć do klienta i sprawić, aby dokonał zakupu. Przemyślana kampania reklamowa sklepu, może być kluczem do sukcesu sprzedażowego, który potrafi naprawdę zaskoczyć. Skierowanie reklamy do właściwej grupy odbiorców, połączone z łatwymi i intuicyjnymi zakupami w nowoczesnym sklepie internetowym, może oznaczać kilkukrotny wzrost sprzedaży, szczególnie u tych przedsiębiorców, którzy wcześniej pracowali w modelu stacjonarnym.

2.Sprzedaż bez ograniczeń

Sklep online pracuje cały czas, okrągłą dobę, każdego dnia. Nie obowiązują go niedziele niehandlowe oraz święta. Nie ma możliwości, że klient „pocałuje klamkę” albo spóźni się i nie zdąży przed zamknięciem. Sprzedaż online możliwa jest cały czas. Klient może wejść do sklepu kiedy tylko ma taką potrzebę. Przy każdym zakupie, może również wielokrotnie wracać do produktu. Produkt, którym użytkownik zainteresował się przeglądając internet w tramwaju, ze spokojem może być jeszcze raz obejrzany w domu. Dokładne przyjrzenie się parametrom technicznym czy rozmiarom w sprzyjających warunkach domowego zacisza, może być elementem decydującym o podjęciu decyzji zakupowej.

3.Niewielki kapitał na start

Otwarcie sklepu to stosunkowo niskie koszty początkowe w porównaniu z otwarciem tradycyjnego sklepu. Zamiast na kosztowny remont, zakup czy wynajem lokalu, możesz przeznaczyć pieniądze na stworzenie strony internetowej, która zachęci kupujących i będzie dla nich widoczna w wyszukiwarce internetowej, social mediach i innych popularnych kanałach. Relatywnie niskie koszty początkowe, w połączeniu ze znacznie większym zasięgiem, mogą przynieść szybki efekt.

4.Niski koszt utrzymania sklepu

Sklep online nie generuje wysokich kosztów utrzymania i pozwala stopniowo się rozwijać, wraz z napływem nowych klientów oraz Twoim budżetem. Możesz spokojnie obserwować jak rozwija się Twój biznes, bez presji nadmiernych obciążeń.

Idealnym rozwiązaniem jest kiedy sklep internetowy powstał jako kontynuacja lub rozwinięcie handlu stacjonarnego. Wówczas oba segmenty sprzedaży wzajemnie się wspierają, kompensują koszty, podwajają zyski, a w przypadku ewentualnych start, jest przestrzeń do przesunięć i alternatywnego źródła utrzymania.

5.Analiza potrzeb

W dobrym biznesie ważne jest, aby ciągle się uczyć i wyciągać wnioski. Sklepy internetowe pozwalają na to jak żadne inne. Odpowiednie narzędzia marketingu internetowego, takie jak na przykład Google Analytics, pozwalają skrupulatnie analizować zachowania klientów. Wyciąganie odpowiednich wniosków może wpłynąć na zmiany, usprawnienia, a w konsekwencji rozwój Twojego biznesu.

To bardzo pomocne narzędzie, które pomoże poznać potrzeby klientów i ich preferencje. Dokładna analiza może okazać się strzałem dziesiątkę w kontekście dalszego rozwoju Twojej firmy. Możliwość szybkiego wychwycenia problemów czy potrzeb, z których nie zawsze zdajemy sobie sprawę w sprzedaży bezpośredniej często stanowią trampoliną do dalszego rozwoju.
Narzędzia marketingowe dostępne dla sklepów internetowych pozwalają też na pozostanie z klientami w kontakcie, przypominaniu im o atrakcyjnych ofertach, programach lojalnościowych lub specjalnie dedykowanym promocjach. Wszystko po to, aby klient chciał do sklepu internetowego z przyjemnością wracać.

6.Elastyczny czas pracy

Sklepy internetowe pracują cały czas, ale Ty nie musisz ich cały czas obsługiwać. W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, klienci sklepów online przyzwyczajeni są do tego, że kontakt ze sklepem nie zawsze jest natychmiastowy. W związku z tym, możesz zaplanować swój czas dość swobodnie. Oczywistym jest, że nie możesz nie pracować, ale wizyta u lekarza w ciągu dnia czy odebranie dziecka z przedszkola, nie powinna stanowić dla Ciebie dużego wyzwania:)

7.Brak konieczności szkolenia pracowników

Tworzenie sklepów internetowych zakłada realizację kilku kluczowych elementów. Aby sklep internetowy działał sprawnie, skutecznie i przynosił zyski musi być responsywny, intuicyjny, przejrzysty, posiadać ładne, wyraźne zdjęcia i wyczerpujące opisy produktów. Dobrze przygotowany opis produktu powinien być wyczerpujący i udzielać odpowiedzi na każde potencjalne pytanie użytkownika. Dane pozyskiwane są z bazy danych producenta i pozostają dostępne non-stop. Każdy klient zainteresowany produktem, ma do nich nieograniczony dostęp. Dodatkowo dostęp do tych samych danych mają również wszyscy Twoi pracownicy. Jeśli posiadasz również sprzedaż stacjonarną, dane produktu ze sklepu internetowego, będą doskonała bazą danych w sprzedaży stacjonarnej.

8.Przyszłość należy do sprzedaży internetowej

Większość z nas regularnie kupuje przez internet. Prym wiedzie branża obuwnicza, kosmetyczna i odzieżowa. Zakupów online dokonają głównie wykształcone kobiety powyżej 35 roku życia i młodzież urodzona po 2000 roku. Należy zakładać, że kolejne pokolenia będą jeszcze chętniej i bardziej naturalnie korzystać z tej formy zakupów. Młode pokolenie będzie chciało kupować głównie przez internet. Warto się na to przygotować i być krok przed konkurencją.

Jeśli zajmujesz się sprzedażą, pamiętaj, że nie warto zostawać w tyle. Idź z duchem przyszłości. Twoja konkurencja już tam jest. Zainwestuj w sklep internetowy i rozwijaj swój biznes.
~ Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn