Zawieszeni na drzewie
Sur un arbre perché, Włochy/Francja 1971
Bogaty przemysłowiec spieszący się na spotkanie po drodze zabiera dwójkę autostopowiczów. Samochód wypada z drogi i ląduje na drzewie. Trójka pasażerów zostaje uwięziona nad przepaścią.
Reżyseria:Serge Korber
Czas trwania:90 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Zawieszeni na drzewie w telewizji
Galeria
Louis de Funès
jako Henri Roubier
Geraldine Chaplin
jako pani Muller
Olivier de Funès
jako autostopowicz
Alice Sapritch
jako Lucienne Roubier
Pierre Richard
jako alpinista
Hans Meyer
jako Muller
Bernard Guillou
Drugi reżyser
Henri Helman
Drugi reżyser
Edmond Séchan
Zdjęcia
Serge Korber
Reżyseria
Fernande Hugi
Charakteryzacja
Marie-Claire Korber
Montaż
Opis programu
Louis de Funes i dwójka autostopowiczów uwięziona nad przepaścią - kto przetrwa tę próbę? Henri Roubier, bogaty przemysłowiec, jedzie samochodem na spotkanie z premierem Francji, by negocjować kontrakt na budowę krajowej autostrady. Dla Henriego to niezwykła szansa na zrobienie wspaniałego biznesu. Niestety podróż nie przebiega planowo. Korki powodują duże opóźnienie, a dodatkowo bohater zabiera dwójkę autostopowiczów, młodego chłopaka i kobietę, której zepsuł się samochód. Wskutek szybkiej, niebezpiecznej jazdy cała trójka wypada z drogi i ląduje na drzewie, uwięziona tuż nad przepaścią. Jak wezwać pomoc? Jak wyswobodzić się z pułapki? Serge Korber to reżyser, tutaj również współscenarzysta, nie kryjący swej fascynacji aktorami. Nie przypadkiem jest autorem dokumentów poświęconych gwiazdom pierwszej wielkości we Francji, jak Jean Gabin czy Louis de Funes. Zawieszeni na drzewie to przykład filmu zrobionego "pod aktora". Reżyser zdał się całkowicie na komediowy instynkt de Funesa, mimo iż fabuła niejako wymuszała przewagę humoru słownego nad sytuacyjnym. Aktorzy mieli ruchowe ograniczenia wynikające z konieczności odgrywania scen w samochodzie zawieszonym nad przepaścią (w rzeczywistości sceneria wykreowana w atelier), więc głównym komediowym orężem pozostała mimika i znakomite dialogi Jeana Halaina. Efektem jest pyszna satyra obyczajowa, wyśmiewająca ludzkie przywary, a także głupkowatość mediów czy policji. De Funesowi partnerują, zapewniając półtorej godziny znakomitej zabawy, jego syn, Olivier De Funes, oraz Geraldine Chaplin, córka innego genialnego komika.