Metroland

Hiszpania/Francja/Wielka Brytania 1997

Chris i Toni, dorastający w podlondyńskim Metroland, marzą o opuszczeniu go. Rewolta 1968 roku daje impuls do ucieczki. Wydaje się, że ich drogi na zawsze się rozeszły.

Reżyseria:Philip Saville

Czas trwania:105 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film obyczajowy

Galeria

Metroland (1997) - Film
Metroland (1997) - Film
Metroland (1997) - Film
  • Metroland (1997) - Film
  • Metroland (1997) - Film
  • Metroland (1997) - Film
  • Christian Bale

    jako Chris

  • Lee Ross

    jako Toni

  • Elsa Zylberstein

    jako Annick

  • Emily Watson

    jako Marion

  • John Wood

  • Rufus

    jako Henri

  • Stephen Barker

    Kierownik produkcji

  • François-Xavier Decraene

    Kierownik produkcji

  • Gwenael Camuzard

    Kierownik produkcji

  • Jean-Marc Duez

    Kierownik produkcji

  • Mark Knopfler

    Muzyka

  • Julian Barnes

    Scenariusz

Opis programu

Chris (Christian Bale) i Toni (Lee Ross) to dwaj kumple, którzy we wczesnych latach 60. dorastają w tytułowym Metrolandzie - wybudowanej wokół końcowej stacji metra podlondyńskiej dzielnicy małych, identycznych jednorodzinnych domków, gdzie mieszkają podobni do siebie ludzie, przedstawiciele niższej klasy średniej. Obaj młodzieńcy duszą się w tym królestwie przeciętności, marzą o opuszczeniu Metrolandu. Rewolta 1968 r. daje impuls do ucieczki. Niespokojny duch Toni wyjeżdża w poszukiwaniu przygód do Afryki, mający artystyczne aspiracje Chris wybiera Paryż. Wydaje się, że ich drogi na zawsze się rozeszły. W Paryżu Chris nie biegnie na barykady, chyba nawet o tym nie myśli. W dzień uczy się fotografii, wieczorami zarabia na życie kelnerowaniem w kafejce. Przede wszystkim jednak zakochuje się w pięknej, impulsywnej Francuzce, Annick, z którą zamieszkuje w małym mieszkanku gdzieś na Montparnassie. Jest "artystą", jak zawsze tego pragnął, czuje się spełniony i szczęśliwy. Ale przypadkowe spotkanie z Angielką Marion sprawia, że chłopak rzuca wszystko i wraca z nią do Metrolandu. Z silną, gotową do poświęceń, bardzo mieszczańską i zatrważająco normalną Marion rozumieją się w pół słowa, mają tę samą mentalność i system wartości. Biorą ślub, mają dziecko. Chris dostaje pracę jako fotograf w agencji reklamowej, a jego "ładne obrazki" znakomicie trafiają w gusty odbiorców. Uświadomiwszy sobie, że nie stanie się nikim wybitnym, Chris podświadomie wybrał rodzinę, stabilizację. Ale często w środku nocy opuszcza dom i podczas samotnych wędrówek po mieście wciąż na nowo sporządza bilans życia. I ciągle mu czegoś brak.