NCBR ogłosił nabór dla przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć w USA. Jest o co walczyć

Jerzy Mosoń
Jerzy Mosoń
Jak zrealizować swój amerykański sen? Może przez rządowy program NCBR? Zachęcają (od lewej): Cezary Błaszczyk (z–ca dyr. departamentu współpracy międzynarodowej NCBR), Andrzej Wajs (koordynator projektu, dział współpracy międzynarodowej NCBR), Agnieszka Ratajczak, dyrektor działu współpracy międzynarodowej w NCBR, Joanna Rutkowska (dyrektor operacyjna Farada Group).
Jak zrealizować swój amerykański sen? Może przez rządowy program NCBR? Zachęcają (od lewej): Cezary Błaszczyk (z–ca dyr. departamentu współpracy międzynarodowej NCBR), Andrzej Wajs (koordynator projektu, dział współpracy międzynarodowej NCBR), Agnieszka Ratajczak, dyrektor działu współpracy międzynarodowej w NCBR, Joanna Rutkowska (dyrektor operacyjna Farada Group). jermos/PPG
Chcesz otworzyć działalność za Oceanem i pozyskać nowe fundusze na rozwój swojego biznesu? Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło właśnie nabór wniosków do III edycji programu, który może to ułatwić. Wiemy, jakie firmy będą najbardziej wspierane.

Spis treści

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło w środę, 15 listopada III edycję NCBR-Nevada Acceleration Programu (NCBR-NAP). To pierwszy ogólnopolski akcelerator, realizowany na podstawie Memorandum o Współpracy pomiędzy Polską a stanem Nevada i jednocześnie ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców na zdobycie amerykańskiego rynku.

Do kiedy trwa nabór wniosków?

Polska instytucja szuka młodych, ambitnych firm technologicznych, które przy wsparciu mentorów z Nevady przejdą wartościową szkołę rozwoju działalności gospodarczej. Zyskają unikalne doświadczenie w zakresie skalowania biznesu na rynku amerykańskim, prowadzenia dialogu z wymagającymi inwestorami oraz nawiązywania relacji z kluczowymi partnerami. Nabór do trzeciej edycji programu akceleracyjnego NCBR–NAP potrwa do 6 grudnia 2023 r.

Co oznacza, że firma jest młoda, a tym samym ma szansę wejść do programu?

Celem NCBR-Nevada Acceleration Program (NCBR-NAP) jest łączenie innowacyjnych ekosystemów Polski i stanu Nevada poprzez akcelerację na rynku amerykańskim, wyłonionych w konkurencyjnej procedurze (selekcji), zarejestrowanych w Polsce, młodych firm technologicznych. Poprzez „młode firmy” NCBR rozumie takie, których data wpisu do rejestrów KRS/CEIDG na dzień złożenia wniosku do Centrum jest nie krótsza niż sześć miesięcy i nie dłuższa niż sześć lat.

Zwycięzcy otrzymają solidną lekcję, która przygotuje ich do podbicia wymagającego rynku

Programów akceleracyjnych na polskim rynku podobnych do tego jest sporo. Zdecydowana większość z nich sprowadza się do pozyskiwania przez start-upy funduszy na rozwój. Czym zatem wyróżnia się działanie NCBR?

– Działanie NCBR (...) zapewnia silny element edukacyjno-rozwojowy poprzez kilkumiesięczne wsparcie doświadczonych mentorów, którzy sami wielokrotnie przeszli ścieżkę założenia, rozwoju i wyjścia z firmy na rynku amerykańskim. Mentorzy w sposób indywidualny podchodzą do każdej firmy i doradzają we wszystkich obszarach związanych z przygotowaniem biznesplanu i strategii wejścia na rynek amerykański – mówi Agnieszka Ratajczak, dyrektor działu współpracy międzynarodowej w NCBR.

Jak dodaje ekspertka, cały proces ma za zadanie jak najlepiej przygotować startup do właściwej akceleracji, m.in. poprzez cykl spotkań z partnerami biznesowymi i inwestorami.

Te przedsiębiorstwa mogą stawać w szranki o amerykański sen

Jak udało się nam ustalić, szansę największe szanse na udział w programie będą mieć firmy, których obszary działalności wpisują się zarówno w Krajowe Inteligentne Specjalizacje, jak i w branże kluczowe dla gospodarki stanu Nevada. Wśród tych ostatnich są między innymi technologie wodne, czysta energia, systemy autonomiczne, inteligentne miasta, przechowywanie danych, przemysł wydobywczy czy branża hotelarsko-gastronomiczno-rozrywkowa – wynika z informacji NCBR.

Pierwsza firma jest już na ostatniej prostej, by podbić USA

Dowodem na to, że marzenia o podbiciu amerykańskiego rynku to nie mrzonki jest kazus firmy Farada Group, lidera polskiego rynku bezzałogowych statków powietrznych; a to nie lada wyczyn, bo w naszym kraju powstał już niejeden przełomowy statek bezzałogowy. Joanna Rutkowska, która kieruje operacjami Farada Group, w tym komunikacją kryzysową oraz poblic affairs dołączyła do popularyzacji III edycji programu NCBR. Rutkowska liczy na to, że polskie bezzałogowce, które skorzystały już z programu akceleratora, odnajdą się teraz także na rynku amerykańskim.

– Konkurencja jest silna, ale rynek jest młody i dynamiczny. Każdy może spróbować swoich sił. Udało się nam w trudnych warunkach regulacyjnych Unii Europejskiej, więc jesteśmy pewni, że poradzimy sobie także w Stanach Zjednoczonych – podsumowuje Joanna Rutkowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu