Pilna ewakuacja uczniów. Ryzyko zatrucia? Na miejscu pracują strażacy, pogotowie i policja. Kiedy trzeba zamknąć placówkę i wezwać pomoc?

OPRAC.:
Redakcja Strefy Edukacji
Redakcja Strefy Edukacji
PAP
PAP
Pilna ewakuacja uczniów i pracowników. Trwają poszukiwania źródła zagrożenia
Pilna ewakuacja uczniów i pracowników. Trwają poszukiwania źródła zagrożenia Arkadiusz Gola /Polska Press
W jednej ze szkół podstawowych w Zakopanem nauczyciele zgłosili niebezpieczną sytuację. Dyrekcja natychmiast zdecydowała o ewakuacji dzieci i pracowników, którzy prawdopodobnie byli narażeni na zatrucie. Szkoła została zamknięta jeszcze przed godziną 8, dlatego w placówce była tylko część uczniów. Na miejsce wezwano strażaków. Co jest przyczyną akcji?

Spis treści

Niebezpieczna sytuacja w szkole w Zakopanym

Dyrekcja szkoły już przed godziną 8 poinformowała o odwołaniu lekcji z powodu alarmu. Rzecznik Zakopiańskiej straży pożarnej Andrzej Król-Łęgowski, kilkoro uczniów, którzy wcześniej byli już w szkole zostali ewakuowani na zewnątrz budynku. Według doniesień prasowych przed rozpoczęciem lekcji w szkole było 11 osób, w tym 6 uczniów.

Ewakuowane osoby zostały objęte opieką medyczną przybyłego na miejsce pogotowia.

Co było przyczyną ewakuacji?

Nauczyciele zgłosili podejrzenie rozprzestrzeniania się w budynku szkoły drażniącej substancji.

Przy pomocy mierników stwierdziliśmy, że nie jest to gaz ziemny, a takie było podejrzenie z uwagi na ogrzewanie szkoły właśnie gazem ziemnym. Na miejsce została wezwana grupa z Krakowa, którzy specjalistycznymi miernikami mają stwierdzić co to za drażniąca substancja jest w budynku szkoły" - przekazał rzecznik straży pożarnej.

Trwają prace chemików nad ustalenie rodzaju i źródła niebezpiecznej substancji. Na miejscu pojawiła się także policja, która dba o bezpieczeństwo i pilnuje, aby nikt nie wszedł do budynku.

Kiedy trzeba ewakuować szkołę? Kto o tym decyduje?

To nie jedyna sytuacja, w której dyrekcja musi zawsze i szybko zareagować. Szkołę należy zamknąć a dzieci i nauczycieli ewakuować też w innych przypadkach. W przypadku ewakuacji szkoły podlegają ustawie o ochronie przeciwpożarowej oraz odpowiednim rozporządzeniom.

Za decyzję i przeprowadzenie ewakuacji w szkole odpowiada dyrektor. Nakazuje ogłoszenie alarmu i powiadomienie specjalistycznych służb ratowniczych. A także organizuje i kieruje akcją ratowniczą (ewakuacją), określa miejsce ewakuacji ludzi i ewakuowanego mienia.
To dyrektor także wprowadza zakaz wejścia i wjazdu na teren szkoły, czy nakazuje uruchomienie elementów zabezpieczenia procesu ewakuacji, w szczególności: otwarcie wyjść ewakuacyjnych, ochronę dokumentacji szkoły, wyłączenie zasilania instalacji elektrycznej.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trwa okres lęgowy bocianów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji