Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdański duch wolności

Katarzyna Szcześniak
Hasło "Duch wolności, duch zmiany" ma przedstawiać kierunek, w którym będzie podążać Gdańsk w ciągu najbliższych pięciu lat.

Hasło "Duch wolności, duch zmiany" ma przedstawiać kierunek, w którym będzie podążać Gdańsk w ciągu najbliższych pięciu lat. Krakowska firma DEMO Effective Launching przedstawiła strategię marki Gdańsk na lata 2008-2013.

- Tworząc strategię wyszliśmy od tego, że Gdańsk jest miastem wolności, gdzie doszło do istotnych wydarzeń historycznych, w którym ludzie jednoczyli się, by walczyć o wolność - mówił Jacek Sadowski, prezes DEMO. - Dziś wolności nie utożsamiamy z walką. Wolność to dziś otwartość na zmiany, ciekawość świata, otwartość na myśl, na nowe idee, na ludzi, na różnorodność. I przez tak rozumianą wolność chcemy budować wizerunek marki Gdańska.

Miasto wyznaczyło twórcom sześć celów strategicznych, które chcą osiągnąć. Te cele to: budowa silnej, prestiżowej marki na rynku globalnym; zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, zwłaszcza poza głównym sezonem turystycznym; wykorzystanie potencjału rozwojowego miasta; aktywizacja społeczna mieszkańców i wytworzenie silnego poczucia identyfikacji z "małą ojczyzną", efektywne wykorzystanie pozycji organizatora Euro 2012 jako szansy umocnienia marki oraz wsparcie działań służących zdobyciu tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Do każdego z tych celów stworzono po kilka projektów marketingowych. I tak na przykład, by zwiększyć atrakcyjność turystyczną miasta proponują stworzyć weekendową ofertę Gdańska z trasami tematycznymi przeznaczonymi dla różnych grup - dla wytrwałych, energicznych, kochających historię czy literaturę.

- To, jakie projekty, kiedy i za ile zostaną wykonane, na razie nie możemy powiedzieć - przyznaje Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - Konkurencja nie śpi i nie możemy zdradzać za dużo.

Koszt stworzenia strategii marki Gdańska to ponad 518 tys. złotych. Jednak wdrożenie wszystkich zaplanowanych 52 projektów marketingowych to, jak przyznał sam prezydent Paweł Adamowicz - już miliony.

- Nie możemy w tej chwili przewidzieć, ile milionów wydamy do 2013 roku - mówił prezydent. - Jednak jest pewne, że strategia marki nie zostanie zrealizowana bez pomocy gdańszczan. Od nas wszystkich zależy, jak nasze miasto będzie postrzegane na świecie. Każdy z nas niech stanie się ambasadorem Gdańska.

O uruchomieniu poszczególnych projektów Urząd Miejski obiecał informować na bieżąco.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki